Államvilág

Államvilág

Márki-Zay Péter: szeretetteljes gyerekfenyítés

2019. június 25. - Békés Gáspár

 

MZP emlékezetes interjúban árulta el a gyerekek fenyítésének fortélyait. Kifejtette, hogy „fontos volt, hogy a gyerekek szót fogadjanak, és ilyen szempontból én a testi fenyítésnek is szükségét érzem”. Ezek után sajnálkozott egy sort, hogy a magyar törvények túl szigorúak, és úgyse tartja be senki, és csak arra jó, hogy az embert nyaggassák vele. Én mondjuk még nem hallottam olyan esetről, hogy egy szülőt akár egy pofonért elítéltek volna, olyanról viszont nem egyszer olvastam, hogy több éves brutális bántalmazást büntetlenül követtek el szülők.

MZP szerint persze nem akárhogy  szabad gyereket ütni, csak úgy, mint Kanadában, ahol ez „korrekten le van szabályozva [sic]”.

Lényegében azt mondja, hogy azért kell engedélyezni, mert máshogy nem is lehet gyereket nevelni. Ez se nem igaz, se nem szakember MZP, hogy ezt bizonyossággal állítsa, így abszolút félrevezeti a hallgatóságot. Ez olyan, mintha azt mondanánk, hogy ne tiltsuk be az azbesztes szigetelést, mert hát 'én még senkit nem láttam azbeszttől megbetegedni', és hát milyen jó építőanyag.

Fő, hogy ne maradjon nyoma, állítja a mogul, melyet szerinte be is tartanak. Mi rossz történhet? Ezek után a rádióinterjúban végre bekapcsolt a politikus- autópilóta, és igyekezett finomítani, a túl őszintére sikeredett pillanata után, de ezt azért nehéz hitelesnek érezni; hiába mondja, hogy ő csak 'szorítást' és 'elcipelést' ért fenyítés alatt, a kanadai verési szabályokat helyeslő mondatai után óhatatlanul is azt kell gondoljam, hogy bizony összességében nem csak szolid érintések alkalmazását támogatja, főleg, hogy politikusként, intelligens emberként ilyen mértékben nem keverhet össze szavakat.

Szerencsére tartunk ott 2019-ben, hogy az ilyen botrányos kijelentéseknek van hírértéke, így többek között a Mérce közölt cikket erről.

 Persze MZP magyarázó bejegyzést is írt, amely ahogy az általában a magyarázkodásokkor lenni szokott, csak még rosszabb színben tünteti fel a politikust. Ebben megszakértette, hogy „senki nem lett amiatt traumatizált felnőtt, mert az édesanyja ráütött egyet a fenekére, amiért […] vendégségben eltörte a házigazda kedvenc vázáját.”  Ugyan én sem vagyok pszichológus, de biztos vagyok benne, hogy nem kell senki fenekére ütni, mert eltör egy vázát. MZP-vel ellentétben valódi (egyébként kanadai) szakértők szerint a testi és lelki gyerekbántalmazás annyira súlyos következményekkel jár, hogy az beleivódik a DNS-ünkbe. Azt már hagyjuk, hogy nemzetközi és a magyar törvények szerint a gyerekeket egyáltalán nem szabad bántani.

 Ha már a lelki bántalmazásnál tartunk, igencsak aggasztó MZP szülői ars poéticája:
A gyermeknevelésben a szülő legfontosabb feladata, hogy általa a gyermek megtapasztalja azt a FELTÉTEL NÉLKÜLI SZERETETET, amit mindannyiunk számára jelent a Mennyei Atyánk.”

Ez a kijelentés két okból zavarba ejtő: Egyrészt azért a bibliai, keresztény Isten feltétel nélküli szeretete konkrétan nem létező, hiszen milliókat ölt meg azért, mert nem teljesítették akaratát, olyan apróságokért is, mint az önkielégítés. Ábrahámot pedig poénból arra kérte, hogy ölje meg a saját fiát (a végén meggondolta magát, szuper).

Untig ismételt mantra, hogy kereszténység=szeretet meg erkölcs, de ez a Biblia alapján sajnos nem igaz. Ettől még a keresztények egy része lehet erkölcsös, de ha azt állítja valaki hogy kizárólag a Bibliából vezeti le az erkölcseit, az semmiképp nem lehet igaz és következetes (szemezgetni a fejezetekből nem ér!). Ezenfelül a katolikusoktól akkor fogok gyereknevelési tanácsokat kérni, ha a papjaik nem erőszakolnak gyerekeket tízezrével, és utána titkolják el a hívektől begyűjtött pénzből.  Másrészt az isteni szeret megmutatása a gyakorlatban sok esetben vallásos indoktrinációt jelent, melynek keretében a gyereket vallásgyakorlásra kényszerítik. Ez szintén illegális az ENSZ Gyermekjogi Egyezménye szerint, de ez szintén nem zavarja MZP-t feltételezhetően (ahogy persze a legtöbb embert sem).

Mindezek ellenére nem tartom MZP-t egy gyereknyúzó szörnyetegnek, inkább egy átlagos konzervatív mentalitású polgárnak; az interjú többi része alapján egy normális, szerető apuka képe rajzolódik ki, ez azonban nem jelenti azt, hogy minden kijelentése rendben lenne, és remélem ezt ő is megérti majd.

A legnagyobb probléma, hogy MZP nem átlagos befolyású polgár; politikusként példát kellene, hogy mutasson. Ebben az estben minimum félreérthetően fogalmazott, mellyel rengeteg emberben erősítette meg azt, hogy a bántalmazás elfogadható, ez pedig rendkívül felelőtlen.

Ez pedig továbbra is meghatározó eleme a magyar társadalomnak, hiszen 36%-a felnőtt embereknek támogatja a testi fenyítést. Ha a gyerek helyére a házastársat helyettesítenénk, akkor máris elfogadhatatlannak tartaná a többség (elvben), hogy fenyítéssel ’neveljük’. Ez pedig bizony kettős mérce. Az erőszak a gyengeség jele, mert igenis lehet úgy gyereket nevelni, hogy nem bántjuk őt. Továbbá nem véletlenül van zéró tolerancia az alkoholfogyasztással szemben is; az emberek jelentős hányada nem tud mértéket tartani, például azért sem, mert nincs tisztában azzal, hogy egy gyerekre mért ütés erőben sokszorosa egy felnőtthöz képest. Értelemszerűen csak azért, mert nem látszik, ahogy MZP javasolja, még lehet akár halálos is (pl. halálra rázott gyerekek). Esetleg határozzuk meg, hogy hány Newton erővel szabad odacsapni? Ha valami, ez betartathatatlan. Továbbá a gyerek számára a szülőbe vetett bizalom és szeretet elárulása egy ütés; gondoljunk csak bele, hogy egy idegentől ez  mennyire traumatikus, akkor egy elvileg minket szerető embertől ilyet kapni vajon milyen hatást vált ki?

Egy kérdésben biztosan igaza van MZP-nek: a magyar gyermekvédelmi törvényeket nem tartják és nem tartatják be; hiába bűncselekmény a testi csonkítás, a vallásos indoktrináció, a verés, mégse büntetik vagy csak alig, még az iskolarendszerben sem. Ez pedig traumatizált felnőttekhez és végső soron traumatizált társadalomhoz vezet, és ezeket a mintákat gyakran tovább is örökítik. Egy társadalmat nem feltétel nélküli hierarchikus tekintélyre, hanem érdemekre és tiszteletre kell építeni, már a családok szintjén is.

 Amennyiben Ön vagy ismerőse családon belüli erőszak áldozata, a 06-80-20-55-20-as, ingyenesen hívható telefonszámon kérhet segítséget.

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://allamvilag.blog.hu/api/trackback/id/tr1414910494

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

felső határ nincs 2019.06.26. 11:44:23

@ebella: A gazdagok soha nem adoztak, semmilyen rendszerben, a feudalizmusban se. De a lenyeghoz nem szoltal semmit.

Nzoltan 2019.06.26. 11:44:49

Az a pofon, amit a szülő elmulaszt, az élet hatványozottan adja vissza. Aztán már az alany is azt kívánja, bárcsak egkapta volna azt anno.

felső határ nincs 2019.06.26. 11:45:22

@chrisred: Engem Stiglitz ne adoztasson, mert o nem tudos, szoval ne hivatkozzon nekem a klimara!

felső határ nincs 2019.06.26. 11:47:32

@chrisred: Nem a magyar multimilliardosok irkalnak kamu-leveleket a sajtonak, hogy lecci adoztassal (masokat), megmondjuk azt is mire koltsed.

KAMU, hazudik a zsido

chrisred 2019.06.26. 11:47:37

@felső határ nincs: A feudalizmusban a nemesek nem adóztak, nem a vagyon nagyságán múlt.

chrisred 2019.06.26. 11:50:34

@felső határ nincs: Soros magát is megadóztatná, a magyar multimilliárdosok meg a cégeik adóinak csökkentéséért könyörögnek, például Csányi a bankadó eltörléséért.

ebella 2019.06.26. 11:51:36

@felső határ nincs: Az én nagyapám büszke volt rá, hogy virilista. Aztán jöttek a kommunisták és elvették mindenét. Gazdag volt rengeteg adót fizetett, szegény lett semmit, de meg is halt nem sokára. ÉN is annyi adót fizetek, hogy száz ember nem fizet annyit, akinek nincs vállalkozása. Nincs pofám eltitkolni a jövedelmemet. Meg nem is kell, Így is szép magas. Ha nem keresnénk egy fillért se ezután, nem én, hanem az dédunokám is jómódban élne haláláig.

Dehogynem fizetnek a gazdagok. Az az utóbbi évtizedekben divat, hogy nem karnak egyesek. Ez ellen kellene valamit tenni!

chrisred 2019.06.26. 11:57:27

@ebella: Mindig is divat volt, de a globális pénzpiac megjelenése rengeteg lehetőséget kínál az adóelkerülésre. És ha valaki felszólal ellene, rögtön lezsidózzák. :)

felső határ nincs 2019.06.26. 12:02:21

@chrisred: Nem magukat fogjak adoztatni, hanem a proletarokat.

Eddig se akadalyozta meg semmi Sorost, hogy a lovejat a klimara koltse.

chrisred 2019.06.26. 12:04:33

@felső határ nincs: Nem, a prolikat az egykulcsos adóval szívatják a gazdagok.

felső határ nincs 2019.06.26. 12:08:04

Ki is kepviseli itthon Soros elmebeteg NWO openborders agendajat?

Csak nem Apro-Gyurcsanyi az elmebeteg kommunista szelhamos? Nem gyanus ez egy kisse?

felső határ nincs 2019.06.26. 12:10:43

@ebella: "Az én nagyapám büszke volt rá, hogy virilista. Aztán jöttek a kommunisták és elvették mindenét."

Es mit tanultal ebbol?

ebella 2019.06.26. 12:12:48

@chrisred: Hidd el, hogy a háború előtt büszkék voltak azok akik egy városban a legtöbb adót fizették! Nyilván voltak akkor is akik megpróbálták kerülni, de az általános erkölcs nem a mai volt. Akkor lenézte a többi aki "nem volt képes" sok adót fizetni. Jobb társaságból kinézték.

Ma olyan társaságok vannak, akik valahol a nem létező világban lebegnek, akkor meg olyanok voltak, hogy mindenki látta mit tesznek, mennyit gazdagodnak. Hogy egy USA pénzügyi befektető mennyt tesz el, azt te soha nem veszed észre. Nyugodtan mondhatja, hogy alig-alig, vagy hivatkozhat arra, hogy az ő cége a Virgin szigeteken van bejegyezve ott adózik, amennyit ott kell.

ebella 2019.06.26. 12:16:36

@felső határ nincs: Írtam. Én is büszke vagyok, hogy sokat fizetek, mert nem kell csalnom, hogy jól éljek. Ezt tanultam a nagyapámtól. Nekem nem kell ezermilliárd. Minek? Egy-kettőt sem tudunk felélni, hacsak nem arannyal futtatott hamburgert akarunk enni. Azt meg nem akarunk. az gyakorlatilag senkinek nem kell,d e van aki hajlandó csalni érte, hogy elmondhassa. Én normális ember vagyok, aki nem szarja le az embertársait.

felső határ nincs 2019.06.26. 12:19:13

@ebella: Az egy oltari nagy fassag hogy a FB, Google stb. nem fizet adot, csak ezt mindenki ugy szamolja, ahogy akarja. Ami alol tud, az alol nyilvan kibujik, hiszen a reszvenyesei mashova is mehetnek, nincsenek balfekekhez kotozve.

Amerika legjobban fizeto allasait kinaljak szazezerszam, ezzel eleve sokkal tobb adobevetelt generalnak mint xy mikieger cege, aki nem tud kibujni az adozas alol, aztan cserebe az erkolcseire hivatkozik..:D

chrisred 2019.06.26. 12:22:19

@ebella: Javaslom elolvasásra Mark Twain Titokzatos látogatás című novelláját.

felső határ nincs 2019.06.26. 12:24:46

@ebella: Maradjunk abban, hogy nem tudsz kibujni az adozas alol, ezert fizetsz. De egy reszvenytarsasag mashogy mukodik, ott ha adot fizetsz, eladom a reszvenyedet, es oda megyek ahol tobb az osztalek.

chrisred 2019.06.26. 12:27:48

@felső határ nincs: "Ami alol tud, az alol nyilvan kibujik, hiszen a reszvenyesei mashova is mehetnek, nincsenek balfekekhez kotozve."

Na látod, ezért kellenének a határon túlnyúló adók, hogy a részvényesek ne mehessenek el az adókat tisztességesen fizető cégektől az adókat kikerülőkhöz.

felső határ nincs 2019.06.26. 12:31:26

@chrisred: Csak allam adoztathat.

A hataron atnyulo ado=hataron atnyulo globalis allam. Zsido vezetessel, of course.

Ez mar volt, kommunista internacionale volt a neve.

Világít a torony 2019.06.26. 12:46:08

@acycloren: " Érdekes is lenne, ha a szülő nem tilthatná meg a gyereknek, hogy valahova elmenjen (bulizás, rossz hatású haverok stb.), nem küldhetné a szobájába. "
A szóbeli tiltás és korlátozás nem egyenértékű a veréssel
Ami pedig az általad szajkózott, de soha be nem mutatott törvényt illet, szegezek vele szembe egy valóban létező törvényt!
"A gyermekek védelméről és a gyámügyi igazgatásáról szóló 1997. évi XXXI. törvény 2004-es módosítása tartalmazza az Európa Tanács ajánlásával összhangban megfogalmazott jogszabályt:

„A gyermeknek joga van emberi méltósága tiszteletben tartásához, a bántalmazással - fizikai, szexuális vagy lelki erőszakkal -, az elhanyagolással és az információs ártalommal szembeni védelemhez. A gyermek nem vethető alá kínzásnak, testi fenyítésnek és más kegyetlen, embertelen vagy megalázó büntetésnek, illetve bánásmódnak. (1997. évi XXXI. Törvény a gyermekek védelméről és a gyámügyi igazgatásról, 6. § (5) bek.).
Ebben benne van a testi fenyítés tilalma. Felejtsd el a középkori keresztény törvényeket.

neminiteneri 2019.06.26. 12:48:56

@morph on deer: na, velem hasonló volt, csak az illető gyerek nem idegen, hanem a kisfiam, és nem pofont próbálgatott, hanem harapott, de úgy istenesen.... (kezembe 2 hétig látszó fognyomot...) erre a másik kézzel reflexből pofon.... részéről nagy meglepődés és kis sírás...majd kölcsönös békekötés...azóta soha többet inzultus...egyikünk részéről sem. Az említett akció idején 2 éves múlt nem sokkal.

chrisred 2019.06.26. 12:51:28

@felső határ nincs: Persze, de az álkamok által kötött nemzetközi szerződések (például a kettős adózást kizáró egyezmények) most is lehetővé teszik egy állam adórendszerének határain túli érvényesülését.

felső határ nincs 2019.06.26. 12:51:38

@Világít a torony: ez egy bullshit gumiszabaly, amit soha semmilyen orszag nem tud kikenyszeriteni, azert ez is hozatartozik

kar vot a papirert

"A gyermeknek joga van információs ártalommal szembeni védelemhez." WTF? Nem nezhet CNN-t?

Világít a torony 2019.06.26. 12:51:59

@rednek: . " Másnap játék közben egyszer csak megszólal: „ apa, ugye nagyon hülyén viselkedtem tegnap“.
A 3 éves gyermek egy éjszaka átgondolja és átértékeli magát?
Hát persze.

felső határ nincs 2019.06.26. 12:53:07

@chrisred: a kettos adoztatast KIZARO egyezmeny ervenyesiti az allam adorendszeret kulfoldon? Mivan?

ebella 2019.06.26. 12:56:21

@Világít a torony: Igen, 99%-os a valószínűsége.:)))

BiG74 Bodri 2019.06.26. 12:57:42

@chrisred:
Ugyanazt mondjuk, csak másképp megfogalmazva.

chrisred 2019.06.26. 13:01:32

@felső határ nincs: Bizony, ha te külföldön dolgozol, és az ottani keresetedre ott magasabb adókulcs vonatkozik, akkor hiába fizeted Magyarországon az adót, az ottani keresetből az ottani adókulcsot vonják le.

ebella 2019.06.26. 13:02:27

@felső határ nincs: Maradjunk abba, neked fogalmad nincs mit megtehet aki jómódú. Soha nem is lesz. Csak haragszol a gazdagokra, de nem érted mi mindet megtehetnek, ha akarnak. Miért is nem alapíthatnák egy off shore ha nem vagyok kisvállalkozó? (Annak nem éri meg, a költség több mint amit nyer.) Mi is tiltja ezt nekem? Az ügyben nem tudsz semmit, ne tegyél "megfellebezhetetlen" megállapításokat!

acycloren 2019.06.26. 13:03:01

@Világít a torony: A keresztény törvényekről sose hallottam, a kereszténység joga, a kánonjog nem világi jog, tehát nem olyan, mint a saría, hogy mindenkire vonatkozik.
Ateista vagyok amúgy.
Amúgy meg a kereszténység előtt tudod mi volt a Római Birodalomban? Korlálan apai hatalom, a pater familias megölhette a gyerekét. Ennek a kereszténység vetett véget. A kereszténységnek meg a felvilágosodás tette be a kaput, ami lelkesen alkalmazta a Guillotine-t meg a tömeggyilkosságokat, mindne addiginál pusztítóbb háborúkat okozott, megteremtette a nacionalizmust, ami alapján Európa népei egymásnak eshettek királyok nélkül is. Így megy ez.

Nem vagyok híve a gyerek verésének, főleg az idegbeteg, más módon nevelni képtelen szülők részéről tartom ezt nagy hibának. De néha megengedhető, ha nagyon elszáll a gyerek.

Világít a torony 2019.06.26. 13:05:47

@felső határ nincs:
"A gyermeknek joga van információs ártalommal szembeni védelemhez." WTF? Nem nezhet CNN-t?"

Ebbe az orbitális értetlenségedbe engem ne avass be kérlek! Majd ha a gyereked megakasztja egy a neten össze csetelt pedofil (melyet nagyon nem kívánok neki) , vagy öngyilkosságot népszerűsítő oldalra téved, esetleg ordas eszméket kezd vallani, akkor rájössz, mi is az az információs ártalom. De lehet, hogy túl későn.

Világít a torony 2019.06.26. 13:18:10

@acycloren: Teljességgel félrebeszélsz. Történeti visszatekintésekbe se kezdj, a 21-ik században vagyunk.
Hol az az általad szajkózott törvény, mely engedi a gyermek verését Magyarországon?
Hol az a törvény mely megállapítja, hogy a gyermek a szűlő/k tulajdona és kedvük szerint bánhatnak vele?
" De néha megengedhető, ha nagyon elszáll a gyerek. "
Nagy ßart megengedhető. A gyereknek is joga van dühösnek lennie. Mitől van több joga egy felnőttnek elszállni? Neki nem jár egy verés akkor? Oda megy hozzá valaki és jól pofán vagdalja, nem? Mert megengedhető, ha valaki elszáll.

acycloren 2019.06.26. 13:26:46

@Világít a torony: Sehol se írtam, hogy a gyerek a szülő tulajdona. Kreálsz egy szalmabábot és azzal hadakozol. Hazugsagokat adsz a számba. Ennyi a vitakultúrád.
Keresztényeztél egy sort, amit én ateistaként se értek. Mi köze a gyerek fizikai fegyelmezésének a kereszténységhez? Pont a kereszténység vetett véget a korlátlan apai hatalomnak. Ettől persze a kereszténységet is elutasítom, mint ateista, de azt látom, hogy a gyerekek picit jobb helyzetbe kerültek általa, mint amilyenben előtte voltak. Összességében pedig úgyis mindig attól szenvedtek a gyerekek, amitől a felnőttek is: háborúk, betegségek, éhínségek, természeti katasztrófák, időjárás, állami elnyomás stb. A legkisebb baj a történelemben pár apai pofon volt.

Manapság az a legkisebb probléma, hogy valaki elfenekeli a gyerekét. Az abortuszba gyerekek milliói halnak bele, mert az egyik szülő (az "anya") úgy látszik mégiscsak meggyilkolhatja a gyerekét, az apának ebbe semmi beleszólása nincs.
Álszent, balliberális dolog a gyerek fizikai büntetése felett ajvékolni, közben meg támogatni az abortusznak nevezett gyerekgyilkosságokat.

chrisred 2019.06.26. 13:44:31

@acycloren: Abortusz során magzat van és nem gyerek.

felső határ nincs 2019.06.26. 13:47:43

@chrisred: S ennek mi koze a nk-i klimaadohoz amit a CEUs klimatudos promotal?

felső határ nincs 2019.06.26. 13:48:53

@Világít a torony: Gyerekneveles a kulcs. Nevelt gyereket nem akaszt be semmilyen pedofil a neten, mert a szulo lesz az elso akihez fordul.

felső határ nincs 2019.06.26. 13:49:40

@ebella: Ne hisztizz. Adozol, mert adoznod kell. De minek kamuzol?

acycloren 2019.06.26. 13:50:41

@chrisred: Abortusz során egy olyan egyedet ölnek meg, amelyik nem csak az anya és nem csak az apa genetikai állományát hordozza, hanem egy önálló élet kezdetén van. Ez gyilkosság, amit ma legalizálnak. Pont mint régen, amikor az apa megölhette a gyerekét, hisz az nem felnőtt, hanem gyerek.

Én ateista vagyok, de pont azért, mert tanultam biológiát, tisztában vagyok azzal, hogy a magzat genetikai állománya egyedi, ha nem ölöd meg, akkor egy emberré fejlődik. Ahogy ha a gyereket nem ölöd meg, akkor felnőtté válik.

Az meg a legnagyobb hülyeség, hogy csak a nő dönt a magzat életéről. Hisz nem az ő teste, hisz az apa genetikája is pont annyira benne van, mint az övé, de mindkettejükétől el is tér. És akkor a ballibek egy gyereknek lekevert pofon miatt ajvékolnak... Ez a képmutatás csúcsa!

chrisred 2019.06.26. 14:04:28

@acycloren: A potenciális élet lehetőségét hordozza magában, de a nő testének a része, elválaszthatatlanul hozzátartozik. Onnantól tekinthető gyilkosságnak, amikor az anyatesttől elválasztva képes lenne önálló létezésre.

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2019.06.26. 14:29:07

Na,most még a fideszbirkák is megzavarodnak,hogy mit kell írni!XD
Amúgy reméltem,hogy valaki ezért beleköt ?árki Zay-ba,mert miért ne!

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2019.06.26. 14:32:57

@acycloren: Sok esetben az apa ilyenkor már sehol sincsen.
Amúgymeg ha gumit húzna a végére,akkor nem történne meg ez a dolog,de azt már ugye nem!

Bambano 2019.06.26. 14:42:53

@acycloren: na mégegyszer, mert nem ment át: a sportokban azért vannak súlycsoportok, hogy ne kerüljön össze egy túl nagy egy túl kicsivel, nehogy sérülést okozzon neki. amikor gyereket versz, senki nem törődik azzal, hogy fizikai túlerőben van a szülő, így a gyerek egyrészt megsérülhet, másrészt elnyomott helyzetbe kerül.

ezért gondolom azt is, hogyha valaki meg akarja verni a gyerekemet, akkor az erőviszonyok kiegyenlítése érdekében először nálam próbálkozzon, és ha nálam sikerrel járt, akkor megverheti a gyerekemet is. mondjuk így mindjárt kockázatosabbá válik a pszichopata hősködés...

mondjuk a vicces helyzetek akkor jönnek, mikor a szülő nem akarja felfogni, hogy a gyereke megnőtt és már nincs fizikai fölénye...

Bambano 2019.06.26. 14:49:03

@felső határ nincs: a klímakatasztrófa tagadása a hülyeségnek olyan magas foka, ami leírhatatlan. az, hogy március 15-i ünnepség maradjon el hófúvás miatt, hogy májusban kinyissanak a sípályák, és még sorolhatnám hosszasan, olyan nyilvánvaló jegyei a klímakatasztrófa kezdetének, hogy csak azok hiszik, hogy nincs, akik ez ellen is befogják a szemüket, mint a fidesz többi mocsoksága ellen.

]{udarauszkasz 2019.06.26. 14:59:06

Erdekes,engem sose bantottak gyerekkoromban,pedig sose voltam egyszeru eset. Megse lett belolem elkenyeztetett szociopata.

felső határ nincs 2019.06.26. 15:01:53

@Bambano: ne hisztizz

a politikai agitatorok hisztiznek a klimavaltozasrol, sot azt is tudni velik hogy 2nel tobb gender van

Bambano 2019.06.26. 15:30:07

@felső határ nincs: én nem hisztizek, nekem semmilyen kárt sem okozol azzal, hogy ennyire rövidlátó vagy. neked is csak ezt tudom mutatni:
www.youtube.com/watch?v=LruyfJJT7qY

felső határ nincs 2019.06.26. 15:39:32

Nem merek odaklikkelni, megfulladt migrans gyerek, vagy mi van a link alatt?

Világít a torony 2019.06.26. 15:52:22

@acycloren: Ne menekülj össze vissza, erről beszélj:
"Gyereket verni lehet, tettleges becsületsértés határáig el lehet menni. A lényeg, hogy nevelő célzatú legyen a verés. Kapcsolódjon össze időben és térben a rossz viselkedéssel, legyen azonnali a büntetés, hogy a gyerek tanulhasson belőle. Kapcsolódjon össze a fejében a rossz cselekedete és a hátán végigverő bőr nadrágszíj érzése."

]{udarauszkasz 2019.06.26. 16:23:54

@felső határ nincs: annyi gender van,ahanyat a tarsadalom elfogad. Egy xxy kromoszomas,aki raadasul hermafroditanak is vallja magat,melyik nem? Dogoljon meg inkabb? A klimavaltozasrol annyit,hogy itt jelenleg 41 fok van. Es ez itt Korneuburg, nem pedig Szenegal. Az mas kerdes,hogy valszeg leall majd a Golf-aramlat,es hidegebb lesz,de ez csak nyugat es kozep-Europara fog vonatkozni, a bolygo tobbi resze szepen melegedik tovabb maganak.

felső határ nincs 2019.06.26. 16:34:52

@]{udarauszkasz: Persze, mindmeghalunk

back in 1982, the UN had announced a two-decade tipping point for action on environmental issues. Mostafa Tolba, executive director of the UN Environment Program (UNEP), warned on May 11, 1982, that the “world faces an ecological disaster as final as nuclear war within a couple of decades unless governments act now.” According to Tolba, lack of action would bring “by the turn of the century, an environmental catastrophe which will witness devastation as complete, as irreversible as any nuclear holocaust.

In 1989, the UN was still trying to sell that “tipping point” to the public. According to a July 5, 1989, article in the San Jose Mercury News, Noel Brown, the then-director of the New York office of UNEP was warning of a “10-year window of opportunity to solve” global warming.

But in 2007, seven years after that supposed tipping point had come and gone, Rajendra Pachauri, then the chief of the UN IPPC, declared 2012 the climate deadline by which it was imperative to act: “If there’s no action before 2012, that’s too late.

wattsupwiththat.com/2018/10/08/the-ever-receding-climate-goalpost-ipcc-and-al-gore-12-years-to-save-the-planet-again/

axolotl77 2019.06.26. 17:12:30

@Minden ballib bérretteg: Mert szerinted a Márki úr nyerni fog?

acycloren 2019.06.26. 17:30:56

@Bambano: A te gyerekedet te verheted vagy nem vered, ez rád tartozik. Senki nem más gyerekét veri. Én azt nagyon ellenzem, hogy tanárok kezet emelhessenek a gyerekekre. A szülő megteheti szerintem. Ahogy a szülő dönt a gyerek megcsonkításáról is (mohamedánoknál a lányok és fiúk, zsidóknál és angolszászoknál a fiúk körülmetélése). Ehhez képest egy pofon, amit nevelő célzattal adnak, semmiség.

@Magna cum laudeTigeri másztesz digrii: Ostobaság a férfiakra fogni, hogy miattuk kell lemészárolni a magzatokat. Nem a férfi dolga egyedül a fogamzásgátlás, a nő is szedhet tablettát. Én sose ejtettem teherbe senkit, pedig 30+ szexpartnerem volt.

@chrisred: Önálló életre egy 5 éves gyerek se képes, pubika! A magzat az anya testében fejlődő gyermek, genetikai állománya alapján külön emberegyed a fejlődése korai szakaszában.
Nem az anya testének része, hanem az anya testében van. A petesejt az anya testének része. Onnantól, hogy megtermékenyül, már egy új élet kezdete. Ami ezt az életet kioltja, azt én megköveztetném.

acycloren 2019.06.26. 17:36:26

@Magna cum laudeTigeri másztesz digrii: Az apákat eleve meg se kérdezi senki, hogy meggyilkolhatják-e a gyereküket az "orvosok".
Valójában nem is kellene megkérdezni se az anyát, se az apát, egyszerűen halállal kellene büntetni az abortuszt végző orvost és a magzatát elhajtó nőt is. Ennyikeh!

@chrisred: A petesejt és a hímivarsejt hordozza a potencialis élet lehetőségét. A megtermékenyítés az a mozzanat, amikor egy biológiailag, genetikailag új minőség alakul ki. A megtermékenyítéstől kezdődően kell védeni az új életet.

eßemfaßom meg áll 2019.06.26. 18:17:37

a kommentek alapján kb látni lehet kinek van gyereke és ki az akinek csak elképzelése van a gyereknevelésről.

eßemfaßom meg áll 2019.06.26. 18:19:28

Persze az is jól tud mutatni egy gyerek fejfájára vésve:

"de soha nem kapott pofont"

chrisred 2019.06.26. 19:49:39

@acycloren: "A petesejt és a hímivarsejt hordozza a potencialis élet lehetőségét."

Egyik sem hordozza magában a potenciális élet lehetőségét, mert egymás hiányában nem jöhet belőlük létre élet.

"A megtermékenyítéstől kezdődően kell védeni az új életet."

Ami ugyanúgy vonatkozik az anyára is.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2019.06.26. 20:23:54

@chrisred:

Próbáld meg értelmezni az ÉS szó jelentését. Ez annál is könnyebb, mert a szó köznyelvi jelentése történetesen pontosan megegyezik a logikai ÉS jelentésével - ami pl. a VAGY szóról nem mondható el.

Persze megértem, hogy ez neked túl magas, de akkor ne köss bele a másik kommentelő logikailag és nyelvileg abszolút korrekt mondatába.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2019.06.26. 20:25:27

A köznyelvi VAGY szót általában a logikai XOR (kizáró VAGY) értelmében szoktuk használni.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2019.06.26. 20:38:24

@chrisred:

"Ami ugyanúgy vonatkozik az anyára is."

Igen, az anya ÉLETÉRE. Nem arra, hogy épp nincs kedve gyereket világra hozni, vagy nem akarja vállalni a gyerekkel járó némi életszínvonal-csökkenést, a gyereknevelés gondját stb. Hadd legyen már egy emberi élet fontosabb annál, hogy az anyának épp nincs kedve a gyerekhez.

Ha az anya élete veszélyben forog, akkor az abortuszt minden körülmények között elvégzik. Más esetekben azonban embertelen és erkölcstelen az abortusz - a 12. hét előtt is.

Ad Dio írta meg fentebb röviden, de velősen a véleményét erről.

Világít a torony 2019.06.27. 01:07:59

@felső határ nincs:
"Gyerekneveles a kulcs. Nevelt gyereket nem akaszt be semmilyen pedofil a neten, mert a szulo lesz az elso akihez fordul."
Az is biztos, hogy életedben nem neveltél gyereket. Minek kell kell zsigerből dumálni, csak hogy büfizz valamit?

acycloren 2019.06.27. 02:34:11

@chrisred: De, a petesejt és a hímivarsejt a potenciális élet lehetőségét hordozzák. Amikor egyesülnek, akkor keletkezik az élet, egy új genetikai információt hordozó egyed. A magzat már élet fejlődése kezdetén is, más minőség genetikailag, mint az anya vagy apa. A megtermékenyítéstől védeni kell.
Az anya életét veszélyeztetheti a terhesség és akkor dönteni kell, hogy megöljék-e a magzatot.
De az abortuszok 99.99%-a egyszerűen a nő miatt, lényegében kedvtelésből történik, mert nem akarja vállalni a felelősséget a gyerekéért. Az ilyen nőket legalábbis gyilkosoknak megfelelő büntetéssel kellene sújtani.
Ma, a 21. században aki nem akar terhes lenni, az nem lesz. Van egy csomó módszer a megelőzésre, fogamzásgátlásra.
Lehet dugni orrba-szájba, de akkor meg kell tenni a megfelelő óvintézkedéseket. Én férfiként, több évtizedes szexuális élettel a hátam mögött se okoztam soha nemkívánt terhességet, sokszor én oktattam ki a lányokat, hogy amit csinálnak, az felelőtlenség, én ragaszkodtam a védekezéshez.

acycloren 2019.06.27. 02:40:06

@chrisred: Önálló életre egy újszülött se képes. Sőt, egy 4 évest ha magára hagysz, akkor éhen és szomjan fog halni, nem fogja tudni befűteni a lakást, nem tudja megvédeni magát az elemektől, kutyáktól, élősködőktől.
Egy súlyosan mozgáskorlátozott ember is csak azért marad életben, mert gondoskodnak róla mások. Tehát önállóan nem életképes. És ezzel el is jutottunk a náci eugenikához. Bárkinek a megölését meg lehet indokolni.
Mivel egy bölcsész nem tesz hozzá semmit a GDP-hez egy mérnökhöz képest, adjunk neki méreginjekciót?

chrisred 2019.06.27. 04:59:51

@acycloren: "Ami ezt az életet kioltja, azt én megköveztetném."

A jelek szerint te is könnyűszerrel elpusztítanál egy genetikai állománya alapján különlegesnek tekinthető emberegyedet.

chrisred 2019.06.27. 05:17:41

@acycloren: "De, a petesejt és a hímivarsejt a potenciális élet lehetőségét hordozzák."

Továbbra sem értünk egyet nem hordozzák magukban a potenciális élet lehetőségét, csupán alkotóelemek, akár egy szénatom.

A megtermékenyített petesejt már valóban a potenciális élet lehetősége, de még nem maga az élet, ezt bármelyik lombikklinikán elmondhatják neked. A már beágyazódott petesejt elkülönített védelmére nincs mód, ezt csak az anya életének és egészségének a védelmezésével lehet megoldani.

Természetesen nekem is megvan a véleményem, és hasonló a tiédhez, de döntési vagy ítélkezési jogot nem akarok vindikálni magamat mások teste és sorsa felett, mert akkor a felelősséget is vállalnom kellene érte. Például ezért:

www.portfolio.hu/prof/tomegek-haborodtak-fel-de-most-ujra-kimondtak-az-abortusz-szoritotta-vissza-a-bunozest.328129.html

A nem kívánt terhességekből született későbbi bűnözők áldozatai nem számítanak, őket nem kell megvédeni?

chrisred 2019.06.27. 05:26:33

@acycloren: Módszeresen kevered azt, hogy valaki életképes, vagy hogy nem tud gondoskodni magáról. Bárkit lehet olyan helyzetbe hozni, hogy megfosztjuk a létfenntartás lehetőségétől, mondjuk befalazzuk valahová, de attól még életképesnek számít.

Ez a bölcsész nem járul hozzá a GDP-hez, a mérnök igen szlogen egy téves közhely. Bármikor fel tudok sorolni bölcsész végzettségű személyeket J. K. Rowlingtól Umbert Ecoig, aki többet tett hozzá az országa GDP-jéhez, mint a mérnökök 99,9%-a.

acycloren 2019.06.27. 05:28:23

@chrisred: Te egy hazug és aljas álalternatívát mutatsz be, hogy az abortusz a bűnözést csökkenti, mert nemkívánt gyerekek nem születnek meg. A fogamzásgátlás, a felelős szexuális magatartás, a tudatos családtervezés is ezt az eredményt érné el. Tegyék meddővé a nőket, akik abortuszra mennek vagy zárják őket börtönbe 10 évre, ez egy jó kezdet lenne.

A gyerekszám csökkentésének (így a szegénység és bűnözés újratermelésének) nem az abortusz az egyetlen módja!

Ha csak a bűnözés csökkentése lenne a cél, akkor eleve a feketéket, majd a latinokat kellene ritkítani Amerikában, Európában meg a romákat stb. Statisztikailag nézve ugye. Kikkel vannak tele a börtönök... De én ezt a náci logikát nem támogatom.

acycloren 2019.06.27. 05:34:13

@chrisred: Csak arra akarok kilyukadni, hogy te kreálsz olyan feltételeket, amik szerint valaki nem életképes és ezért meg lehet gyilkolni. Ha vársz pár hónapot, akkor a magzat megszületik, magától. Ha vársz pár évet és belefektetsz egy csomó energiát, törődést, akkor a gyerek felnő és életképes lesz (ha nem megy valami bőccsész szakra).
Te hajlandó vagy kivárni, hogy egy 1 éves gyerek felnőjön, megadod neki ezt az esélyt, nem ölöd meg, mert 1 évesen nem tudja magát fenntartani. Ugyanezt a türelmet nem gyakorlod egy magzat esetében. Egy magzatból újszülött lényegében kevesebb, mint 1 év alatt lesz, alig kell belefektetni energiát. Egy újszülöttből önálló életre képes felnőtt csak 18-25 év múlva lesz. Addig másokra szorul folyamatosan a létfenntartásában. De őt már nem ölnéd meg.
Szerintem a helyes út a terhesség megelőzése, nem a magzatgyilkosság.

chrisred 2019.06.27. 05:37:09

@acycloren: "Tegyék meddővé a nőket, akik abortuszra mennek vagy zárják őket börtönbe 10 évre, ez egy jó kezdet lenne."

És ez nem náci logika?

"A gyerekszám csökkentésének (így a szegénység és bűnözés újratermelésének) nem az abortusz az egyetlen módja!"

A szegénység és a bűnözés között hiba egyenlőséget tenni. Szegény családokban is születnek (sőt...) gyerekek, akiket várnak, szeretnek, és akiket tisztességben fel tudnak nevelni. De itt azokról van szó, akik akár szegények, akár multimilliárdosok, akik nem akarnak gyereket, nyűg nekik, szabadulni akarnak tőle.

chrisred 2019.06.27. 05:45:10

@acycloren: Nem én kreálom, hanem az élet. A csíra és az embrionális szakaszban az anya életképessége elengedhetetlen feltétele a potenciális élet későbbi létrejöttének.

Nem, én nem ölök meg sem egy éves gyereket, sem abortuszon átesett nőt.

Valóban szerencsésebb a nem kívánt terhesség megelőzése az abortusznál, de most olyan szituációkról van szó, amikor erre csak egy időgép alkalmazásával lehetne visszatérni.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2019.06.27. 11:57:11

@chrisred:

"döntési vagy ítélkezési jogot nem akarok vindikálni magamat mások teste és sorsa felett, mert akkor a felelősséget is vállalnom kellene érte."

Kivéve a 12 hétnél fiatalabb magzatot, annak az életét nem kzvánod védeni. Arra nem gondolsz, hogy a nem döntéseddel, a közönyöddel évente több tízezer magzat haláláért vagy te is felelős?

Nem csak a cselekedet, hanem annak elmulasztása is felelősséggel jár.

" www.portfolio.hu/prof/tomegek-haborodtak-fel-de-most-ujra-kimondtak-az-abortusz-szoritotta-vissza-a-bunozest.328129.html "

A lopás, a rablás és a gyilkosság legalizálása még nagyobb mértékben visszaszorítaná a bűnözést.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2019.06.27. 12:01:17

@chrisred:

"De itt azokról van szó, akik akár szegények, akár multimilliárdosok, akik nem akarnak gyereket, nyűg nekik, szabadulni akarnak tőle."

Rengetegen várnak örökbe fogadható gyerekre. Szóval a nem kívánt gyerekeknek lenne helyük, ráadásul jó helyük, ahol szeretettel fogadnák őket. Ehelyett azonban a törvény engedi megölni őket.

chrisred 2019.06.27. 12:35:14

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Dehogynem kívánom, hisz írtam, hogy erkölcsileg elítélem a kényelmi abortuszt. És pont ennyi és nem több, amit megtehetek. Ha úgy gondolod, hogy megteheted, kampányolj az abortuszklinikákon, hogy befogadod a nem kívánt gyerekeket, ha megszülik őket, nemes tett lenne. De nekem ez nem áll módomban.

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2019.06.27. 14:18:11

@acycloren: Gondolom te használsz gumit vagy inkább seggbedugod a csajt vagy csak szopatsz vagy inkább kivered csakhogy ne legyen gyerek.

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2019.06.27. 14:21:23

@acycloren: Tudod ez olyan,hogy mondta egy nő:Ha akartuk volt gyerek ha nem akartuk nem.Most mondtam volna nekik,hogy kétszer basztatok 25 év alatt?
Kinek milyen az alkata tesó.
Ismerek olyan nőt,aki a fogamzásgátló szedése mellett is folyton teherbe esett.

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2019.06.27. 15:55:50

Tényleg minek ennek hülyeségeket beszélni.
Lecsapott rá egyből a patkánymédia!

acycloren 2019.06.27. 16:20:13

@Magna cum laudeTigeri másztesz digrii: Volt nőm, aki fogamzásgátlót szedett
Másoknál gumit használtam.
Vagy nem használtam, de nem élveztem bele a muffjukba.
Kihúztam, hasra, arcra, mellre élveztem stb.

Miattam abortuszra sose került még sor.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2019.06.28. 04:44:56

@chrisred:

" kampányolj az abortuszklinikákon, hogy befogadod a nem kívánt gyerekeket, ha megszülik őket,"

Virágszálam, már el sem olvasod, amit írtam? Épp elegen várnak örökbefogadható gyerekre, ezt is írtam. Tényleg ennyire funkcionális analfabéta vagy?

@Magna cum laudeTigeri másztesz digrii:

Fáj szembesülni az igazsággal?

chrisred 2019.06.28. 05:13:52

@Kovacs Nocraft Jozsefne: És ők az abortuszklinikáktól várják az örökbefogadható gyerekeket? Szokás szerint funkcionális analfabetizmusról az ír, aki rendszeresen gyakorolja.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2019.06.28. 06:21:00

@chrisred:

"És ők az abortuszklinikáktól várják az örökbefogadható gyerekeket?"

Nem, de az abortusz előtti kötelező felvilágosítás során a nőnek elmondják, hogy örökbe is adható a gyerek, nem kell feltétlenül megölni. Avagy te nem hallottál még erről a kötelező konxultációról?

" funkcionális analfabetizmusról az ír, aki rendszeresen gyakorolja."

Inkább az, aki rendszeresen tapasztalja, mint pl. én tenálad. Az analfabetizmusról sem az analfabéták szoktak írni. :D

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2019.06.28. 19:40:49

@acycloren: Bocs ,te ilyen Superman vagy!

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Gondolom annyi gyereket akarnak örökbefogadni,amennyit elvetetnek.
+senki sem szólja meg az ilyen anyákat,ugye.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2019.06.28. 20:09:47

@Magna cum laudeTigeri másztesz digrii:

1) Többet

2) Egy emberéletnél mióta fontosabb az, hogy vajon megszólják-e?

acycloren 2019.06.29. 00:44:51

@Magna cum laudeTigeri másztesz digrii: Szerinted az emberfeletti, superman teljesítmény, ha valaki nem ejt teherbe nőket, akiket nem akar teherbe ejteni? Akkor ennyi erővel a barátnőim, szexpartnereim is mind superwoman kategóriába estek, hisz nem lettek terhesek akaratuk ellenére. Az azért szégyenletes, hogy te a felelős szexuális életet élő embereket superman-eknek tartod. Szerinted az a normális, emberi, alap magatartás, hogy akaratunk ellenére terhességet okozunk, csak mert úgy sikerül és küldjük a nőket abortuszra. Széttárt kezekkel, hogy mi semmiről se tehetünk, semmit se tehetünk a megelőzés érdekében, ezt adta a gép, így sikerült.

chrisred 2019.06.29. 05:55:34

@Kovacs Nocraft Jozsefne: "Inkább az, aki rendszeresen tapasztalja, mint pl. én tenálad."

Láthatóan közelebb áll hozzád a téma. Lehet abban valami, ha a funkcionális analfabéta nem érzékeli, hogy az ő készülékében van a hiba, akkor rendszeresen a másikat vádolja vele. Neked például még mindig nem sikerült felfogni, hogy nem az abortuszra készülő szempontjairól írtam, hanem arról, aki meg szeretné akadályozni az abortuszt. Azt meg általában nem hívják meg erre a konzultációra.

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2019.06.29. 13:18:01

@Kovacs Nocraft Jozsefne: De tudtam,hogy ezzel fogsz jönni!
Gondolom téged sosem csesztetett senki,inkább a másik oldalon voltál.

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2019.06.29. 13:19:34

@acycloren: Mondjad te pornósztár!XD
Csak tudod az a probléma,hogy nagyon sokan nem így gondolkodnak,ahogy te.

acycloren 2019.06.29. 13:26:06

@Magna cum laudeTigeri másztesz digrii: Na ezt kellene megváltoztatni, hogy az abortuszra ne egy fogamzásgátló módszerként gondoljanak az emberek. Mert most egy lapon emlegetik a fogamzásgátló módszerekkel. Nem szedtél tablettát? Nem gond. Óvszert se húztok? Az se számít. Van abortusz. Így gondolkodik az alember.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2019.06.29. 17:48:01

@chrisred:

"Lehet abban valami, ha a funkcionális analfabéta nem érzékeli, hogy az ő készülékében van a hiba, akkor rendszeresen a másikat vádolja vele."

Helyes meglátás, pontosan illik rád.

Ha esetleg nem az jön át a másiknak, mint amit mondani akartál, akkor nem biztos ám, hogy az ő készülékében van a hiba. Az islehet, hogy te nem vagy képes kifejezni magad.

chrisred 2019.07.01. 10:03:21

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Igen, valóban meglehet, hogy illik rám, tényleg nem szoktam másokat ezzel vádolni.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2019.07.01. 10:14:17

@chrisred:

Természetes, hiszen ahhoz, hogy ezt másokban felismerd, rendelkezned kell egy minimális megértési képességgel, ami pedig nálad nincs meg.

chrisred 2019.07.01. 16:49:10

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Ugye, most sem azt írtam, hogy nem szoktam felismerni, csak hogy emiatt nem vádolok senkit funkcionális analfabetizmussal, most sem teszem.

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2019.07.01. 17:01:44

AMúgy vikit is egyszer legalább nagyon pofánvágta az apja,úgyhogy ki tudja mennyire jó ez a módszer?

Kovacs Nocraft Jozsefne 2019.07.01. 17:28:14

@chrisred:

"nem vádolok senkit funkcionális analfabetizmussal"

Vicces is lenne, ha épp te vádolnál bárkit is ezzel.

chrisred 2019.07.02. 05:17:50

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Sajnálom, hogy nem szórakoztatok senkit sem ezzel, ellentétben veled, aki sűrűn alkalmazod ezt a poént.
süti beállítások módosítása