Államvilág

Államvilág

Csalárdok Éve

2018. október 17. - Békés Gáspár

 [audiovizuális cikk: hallgatásra ajánlom közben a következő számot: Kozmosz: Okosak Földje]

Úgy tűnik, hosszú évek után a türkmagyarkeresztény kormány turbómódba kapcsolt, és igyekszik véglegesíteni Magyarország feudalizálását. Vegyük sorra, hogy az elmúlt hetekben mik tűntek el végérvényesen az országból:

(részben) ingyenes felsőoktatás

A Corvinus, majd a többi egyetem bejelentett magánállamosítása egyedül arra jó, hogy közszolgáltatások maradék törvényi hatálya alól is kibújva rendkívül magas és általános tandíjat vezethessenek be az egyetemeken, ezzel konkrétan elzárva a továbbtanulástól a társadalom túlnyomó többségét, a minőség jelentős növelése nélkül. Hiába mondják, hogy „csak” megfordulna a 60-40%-os támogatott arány, ez már most is hazugság, hiszen pl. a Nemzetközi Tanulmányok szakon, ahova 465 pont kell, összesen 10% a támogatott hallgatók egyetemi polgárok aránya, és még ők is fizetnek félévente 170 ezer forint nyelvi hozzájárulást, melyért cserébe az egyetem még a vizsgaszabályzatot se tudta évekig lefordítani angolra. Valójában idővel semmilyen ösztöndíj nem lesz, vagy pedig olyan feltételekhez kötik, mint 3 gyerek, párttagság stb. A HÖK, HÖOK természetesen lényegében kussol, nem tüntet és akadályoz, szakszervezet szintén, ellenállás sehol. A gimnáziumok és a szakképzés kicsinálása után ideje volt biztosra menni, sajnos még így is túl sokan jutottak be egyetemre!

A tudományos autonómia (látszata)

Az MTA eddig sem volt a tudomány bajnoka, hiszen csöndben végignézték, ahogy lényegében felszámolják a saját utánpótlás-csapatukat jelentő, alapból középszerű oktatást; ezen kívül évtizedek óta diszkriminálják a nőket, jelenleg is kevesebb, mint 7% női akadémikus van. Azonban a jelentős forrásmegvonások hatására a kritikus gondolatok morzsáit is elfojtották, sőt, szánalmas öncenzúrázó, lihegő házmester módba kapcsolva tiltják be a saját előadásaikat, melyen Kásler meg Palkovics két feles között fel-felröfögve nevet, de természetesen érdektelen nekik. A genderszakok beszántása az egyetemi autonómia arcon köpése, de az egyetemek ahelyett, hogy sztrájkba, polgári engedetlenségbe kezdenének, letörlik arcukról Kásler dohányszagú sárga nyálát, és megkérik kedvesen, hogy ezt többet ne tegye.

Lakástakarék

A lakástakarék beszántása 2 azaz kettő (!) nap alatt bebiztosítja, hogy emberek véletlenül se jussanak saját ingatlanhoz öröklésen kívül, hacsak nem szülik tele az országot a CSOK-ért. Igaz, tavaly több pénz ment propagandára, mint a lakástakarékra, de soros. Mivel a budapesti átlag albérlet ára 150 000 Ft, és pl. egy kezdő tanár fizetése 120 000 Ft, így az emberek jelentős hányada marad a szüleinél, vagy szül rendületlenül, esetleg összeköltözik idegenekkel. Mamahotel, persze, nem mindenki költözhet a várba; érdekes, hogy ezt még Rákosi is megtagadta, mivel túlzott személyi kultusznak tartotta.

Nem véletlen létezik Emberi Erőforrások Minisztériuma. Kell a sok gyerek, akik az összeszerelő-üzemig jutnak, hogy aztán eltartsák Viktor és a haverok repülőzését, majd a nyugdíjkorhatár közelében elhalnak. Tóth W. Árpád tűpontos cikkét érdemes erről elolvasni. Aljas, hazaáruló, népnyomorító egy rendszer ez, melyben magukon kívül mindenkinek jobbágy szerepet szánnak. Mindegy, hogy túlnépesedünk a Földön, azért szaporodni kell, túlszülni a románokat, németeket, menekülteket, (kihaló) állatokat. #élettér!

 

Hajléktalanok és családok létbiztonsága

Ha már az élettérnél tartunk, akkor azt is meghatározták végre, kinek nem jár. Mivel migránsok nincsenek, így a következő kiszolgáltatott társadalmi csoportot kellett megcélozni, a hajléktalanokat. Egyelőre nem tiszta, hogy puszta perverzióból, esetleg valamilyen fasisztoid esztétikai szempontból, talán ellenségkép-generálás miatt van szükség a Holokausztot idéző intézkedésekre, melynek keretében bebörtönzik és/vagy kényszermunkára kötelezik a hajléktalanokat, és elégetik a személyes tulajdonukat. Innen már csak pár lépés, hogy internálják őket Recsken, majd kihúzzák az az aranytöméseiket, aztán beinduljon az eutanáziaprogram, bár gondolom majd az adatlapon ’kórházi fertőzésként’ fog szerepelni. Nem hiszed el? Senki se szokta addig, míg meg nem történik. A zsidók többsége se hitte el, fel is szálltak a vonatokra. Tanuljunk a történelemből!

Mindeközben családok tucatjait lakoltatják ki folyamatosan, a családok évében. Rendőrosztagok rúgnak rá ajtókat 5-6 tagú családokra, majd rángatják ki őket. Devizahitel ide, rossz személyes döntések oda, senki nem érdemli ezt a sorsot, főleg, ha közben stadionra meg külföldi NBIII arénára van közpénz, a mi pénzünk.

A kérdés most már csak az, hogy te mikor kerülsz sorra, mikor leszel te a leggyengébb láncszem. „De én szolgálom Urunkat és parancsolónkat!” kiálthatsz, de akkor is járhatsz úgy, hogy közhivatalnokból katonává válsz. A legszolgalelkűbbekkel bánnak el a legkönnyebben.

Szekuláris állam

Végül pedig a múlt héten formálisan is megszűnt Magyarországon a szekularizáció, mivel Orbán kijelentette, hogy “a magyar állam nem semleges, hanem keresztény értékrendet képvisel.”, Rétvári pedig megmondta, hogy „Az iskolai nevelés nem lehet világnézetileg független, mert Magyarország keresztény ország”. Természetesen már évek óta 3,4-szer annyi pénz jut az államtól az egyházi iskoláknak, mint az államiaknak, de csak idő kérdése, hogy kötelező legyen a hittan és a hitéleti tevékenység mindenhol. Már a jelenlegi helyzetben is a diákok többsége szülői kényszer, minőségbeli különbségek miatt jár hittanra, vagy azért, mert konkrétan nincs más iskola a településen. Az állami pénzből fenntartott egyházi iskolákban pedig már most is kötelező a hitélet, és a Köznevelési Törvény szerint 18 év alatt egy állampolgár nem dönthet a saját vallásáról. Ebből kiindulva a vallásos indoktrináció kiterjesztése várható a közeljövőben. Talán csak idő kérdése, hogy istenkáromlással kapcsolatos törvényeket is bevezessenek, szerencsére van már Keresztényüldözés-Ellenes Államtitkárság, mely ezzel szívesen foglalkozna. Természetesen a Katolikus Egyházra is biztos lehetne számítani, elvégre épp a héten tartottak megemlékezést Prohászka Ottokárról, szervezetük neves antiszemitájáról.

  Mi lesz vajon a jövő héten, és mi lesz a vége?

A magyar kormány hetek alatt előkészítette az ingyenes oktatás megszüntetését (pár év kérdése a véglegesítés), beszántotta a tudományos autonómiát és vallásossá keresztelte az oktatást és az országot, elvágta fiatalok százezreit saját ingatlanvásárlástól, és betiltotta a hajléktalanságot. Kíváncsi vagyok, mi lesz a jövő héten? Nagy valószínűséggel a diákok és fiatalok lehetőségeinek és szabadságjogainak további korlátozására lehet számítani, a terheik növelésével egyetemben. Várható továbbá a nőkkel kapcsolatos tenyésztési programok kiterjesztése és erőltetése, helló ratkókorszak. Ebből következően egy abortuszkorlátozás  igencsak esélyes. A belföldi kellemetlenségek megoldása után még marad egy fontos feladat: a kivándorlása megakadályozása; előbb adókat fognak kivetni a hazautalt jövedelmekre, majd a disszidálók családjára fognak rászállni, pármilliárdos plakátkampány mellett. Nem kizárt az EU-ból való kilépés belengetése sem, miután csökken a befolyó pénzmennyiség, melyre jó esély van a következő költségvetési ciklusban.

Sokan azt mondják, hogy úgyse lesz rosszabb. Aki így gondolja, nem látja tendenciákat, és nem érti meg a legutóbbi választások jelentőségét. A fidesz 2/3-al nyerte a választásokat. Racionális hatalomként semmi értelme nem lenne tovább bontani a demokratikus viszonyok maradékát, ha a jelenlegi köztes állapot is korlátlan hatalmat és vagyont biztosít nekik; azonban a fidesznek a hatalomszerzés öngerjesztő folyamat, melynek célja a hatalom végtelen halmozása önmagáért valóan, így nincs vége és nincs korlátja sem; természetesen ez nem egy fenntartható folyamat, és idővel mindenképpen a rendszer bukását fogja okozni, azonban addigra olyan szinten lesz legyalulva az ország, hogy újabb ötven évvel maradunk le az európai országokhoz képest.
Pontosan ezért mostantól nem megállás van, hanem gyorsuló fasizálás és diktatorizálás, minden racionalitást nélkülözve, melyhez szűk de lelkes tömeg fog tapsolni. Amennyiben nem állunk most ellen, nem sokára nem igazán lesz rá lehetőségünk. Ez tehát valójában a Csalárdok Éve, azoké, akik a saját munkaadóikat kizsákmányolva példátlan vagyont halmoznak fel, miközben már most ezerszámra ölik meg az embereket például az egészségügy kivéreztetésével (melynek szintén felmerült a magánosítása). Ezt hívják hazaárulásnak minden túlzás nélkül.

 Véleményem szerint egyidejű, koordinált és általános sztrájkba és polgári engedetlenségbe kellene kezdenie mindenkinek a saját stratégiai problémái mentén, legyen szó oktatásról, egészségügyről vagy közigazgatásról. Minden más eszköz hatása limitált a jelenlegi illiberális rendszerben. A fiatalok, azaz a jövő generációinak totális kizsákmányolása és tönkretétele miatt társadalmi kötelességünk minden ez ellen dolgozó kezdeményezést támogatnunk; ideje egyenrangú állampolgárokként megszólítani a fiatal generációkat, és ebben az esetben számíthatunk az ő ébredésükre és ellenállásukra. Én ezt a Független Diákparlamentben szeretném újra képviselni, ehhez azonban szükségem van a választópolgárok bizalmára. Ezért kérek mindenkit arra, hogy 21 éves korig szavazzon rám ezen a linken, afölött pedig ossza meg a hivatkozást ismerőseivel.


Demokráciát az oktatásban, demokráciát az országban!

 

 https://valasztas.diakparlament.hu/voting/profile/26          

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://allamvilag.blog.hu/api/trackback/id/tr6314307429

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.10.18. 16:21:15

Nem hagyja Zorbán demokratikusan megfagyni a hajléktalanokat az utcán!

Lajos Csánó 2018.10.18. 16:42:37

@maxval balcán bircaman: Fagyjanak csak meg a házakban,meg ahová elbújnak!

rallus 2018.10.18. 16:48:20

Nem kellene agymenés helyett EU statisztikákat böngészni, hogy ki kormányzott, amikor mi a béka fenekéhez közeledtünk egyre gyorsuló ütemben? Akkor az addig mögöttünk kullogó szomszédaink őszinte örömmel húztak el mellettünk. Segítsek?

nemecsekerno_007 2018.10.18. 17:05:21

Beindultak a reformok... Végre talán magunk mögött hagyjuk a Kádár-rendszert...

arckönyv 2018.10.18. 17:20:10

@rallus: és most mi a trend? előzünk? segítsek?

whale 2018.10.18. 17:33:12

@rallus: És ez azóta is tart, fidióta honfitársam. Hol az eeeemúúúútnyóóóócéééééév, he?

whale 2018.10.18. 17:35:59

@nemecsekerno_007: Az egyetlen érdemi reform ebben az elqrt észak balkáni koszfészekben a MANYUP volt, amit a führered szétbaszott!!!

TanBá · http://istenteszt.blog.hu/ 2018.10.18. 17:47:57

Lakástakarék állami támogatás megszüntetése?

Jó döntés volt a kormány részéről, sokkal hamarabb kellett volna ezt megtenni. Egy PILÓTAJÁTÉKKAL kevesebb . :-) Mert senki sem olvasta el rendesen a szerződéseket. A kifizetés garantált, de annak időpontja nem. Ergo, csak akkor fizetnek, ha van annyi befizetés a kasszában, amennyi az eltett haszonra és csak aztán a kifizetésekre kell. Ez egy az egyben a piramisjátékok alapelve. (ja az összeesküvés elméletek szerint maguk a bankok sem működnek másként)

rallus 2018.10.18. 18:21:12

@whale: Egy belülről meglékelt hajót versenyre vinni mindig nehezebb, mint ha száguldás közben vennéd át...

Sir Gombóc 2018.10.18. 18:27:04

@nemecsekerno_007: épp hogy teljes gázzal haladunk egy új "kádár" rendszer felé.

megamedve 2018.10.18. 18:49:32

@TanBá: nettó hülyeségeket írsz, csak így tovább a lenini úton.

conchita wurst 2018.10.18. 19:07:38

Semmi kulonos, csak megint 100ezer szavazot buknak a lippsik karacsonyig

DUNÁBALŐVETÉSI MINISZTER.... 2018.10.18. 19:10:19

"Mi lesz vajon a jövő héten, és mi lesz a vége?"

Megmondom mi lesz.
Eloszor dunaban lojuk a libsiket, aztan irany a gazkamra.
Ez elesz.

élhetetlen 2018.10.18. 19:10:28

@TanBá: TanBá, TanNé, vagy mindegy ki vagy, ugyanazt lökitek, hogyan képzeled ezt? Az emberek befizetnek, a ltp-k azonnal elisszák a befizetést, és visszafizetés csak akkor van, ha a kifizetés időpontjában is van befizetés? Jól vagytok? 20 éve élek ebben a társasházban, mindig volt ltp, és mindig kifizették az ismertetett feltételek szerint.

Kunhallmi Agnes 2018.10.18. 19:15:36

"ez nem egy fenntartható folyamat, és idővel mindenképpen a rendszer bukását fogja okozni,"

Ugy van. Ugy van. Megfog bukni a gonosz diktator, valoszinuleg a jovo heten kedden.

A pofád befogod büdös lipsi miénk a kétharmad !!! 2018.10.18. 19:21:04

"Pontosan ezért mostantól nem megállás van, hanem gyorsuló fasizálás és diktatorizálás, "

Hat igy jartatok budos lipsik, tetszettek volna ketharmaddal valasztast nyerni.

Kunhallmi Agnes 2018.10.18. 19:38:36

"Véleményem szerint egyidejű, koordinált és általános sztrájkba és polgári engedetlenségbe kellene kezdenie mindenkinek"

Egyetertek, sokkal jobban meg kell szervezni es kordinalni kell a Gyurcsany 150 nyugdijasat, es akkor sikerul megbuktatni az orbanrezsit.

PSX 2018.10.18. 19:56:14

@DUNÁBALŐVETÉSI MINISZTER....: "Megmondom mi lesz.
Eloszor dunaban lojuk a libsiket, aztan irany a gazkamra.
Ez elesz." próbáld felakasztani mag ad. Mindenki jól járna.

Kunhallmi Agnes 2018.10.18. 20:01:06

"talán ellenségkép-generálás miatt van szükség a Holokausztot idéző intézkedésekre,"

Ami most van, az mar rosszabb mint a holokauszt. Rengeteg holokauszttulelo nosztalgiaval gondol a halaltaborokra, mert meg ott is sokkal demokratikusabb, embersegesebb vilag volt, mint az orbanrezsimben. Ott csak a halotakat egettek el, most a holmijukkal egyutt elegetik a hajlektanokat is.

pioneer2016 2018.10.18. 20:12:14

@A pofád befogod büdös lipsi miénk a kétharmad !!!: "Hat igy jartatok budos lipsik,"

Te baromarcú, felejtsd már el a lipsizést. Vagyunk jó néhányan normálisan gondolkodó emberek is, akik nem értenek egyet ezzel az ámokfutással.

conchita wurst 2018.10.18. 20:16:07

@pioneer2016: A legtobben meg ugy vagyunk, hogy vannak dolgok amivel egyetertunk, ezek a fontos dolgok: adopolitika, csaladpolitika, kulpolitika, migripolitika, meg vannak amivel nem: sportberuhazasok, korrupcio

de szavazni elmegyunk

TanBá · http://istenteszt.blog.hu/ 2018.10.18. 20:40:09

@élhetetlen:

Hááát Bernard Madoff még tovább fizetett mindig mint a katonatiszt.
Mettől-meddig is?
az 1970-es évektől 2008-ig?
Tehát nem az a kérdés, mi volt eddig, hanem az mi lesz ezután.

Éhesló 2018.10.18. 20:58:34

Blablabla, hazudta a poszter.

nemecsekerno_007 2018.10.18. 21:02:03

@whale: Mikor jöttök le erről manyup mantráról?! A manyup: Hova tegyük ezt a nagy halom földet?! Ássunk egy gödröt és hánnyuk bele. Na ilyen típusú problémamegoldás volt a manyup.

nemecsekerno_007 2018.10.18. 21:05:33

@Sir Gombóc: Ja persze, nyílván a hitelminősítők is ezt értékelik amikor felminősítik az országot :) Téged se az eszed fog megölni :)))

szőrös csöcsű csöpögő pöcsű csöpi 2018.10.18. 21:06:09

"[audiovizuális cikk: hallgatásra ajánlom közben a következő számot"
No én Petőfi vershez hasonlító szám helyett inkább ezt hallgatom, amikor a cikket olvasom:
www.youtube.com/watch?v=KmClCt6F9ME
Amúgy sem tudok egyszerre cikket olvasni és megzenésített magyar verset hallgatni.

flydomi 2018.10.18. 21:12:19

Orom nezni,ahogy a sajat birkait is a vagohidra viszi a csuti. :)

szőrös csöcsű csöpögő pöcsű csöpi 2018.10.18. 21:21:18

A polgári engedetlenséget én már 2012-ben megkezdtem, amikor látható volt ezen kúrmány fasiszta volta. Fasisztákat amúgyis csak erővel lehet elnyomni, demokrata felfogással nem. A jelenlegi kúrmány semmilyen intézkedését nem vagyok hajlandó tudomásul venni, és minden erőmmel azon vagyok, hogy megkerüljem azokat. Most is van egy pár intézkedés amit nem tartok be, mert nekem is ki van a tököm az urizáló fideszpatkányokkal.

szőrös csöcsű csöpögő pöcsű csöpi 2018.10.18. 21:31:09

@conchita wurst:
adopolitika: a tököm kivan a mindenre rábaszkodott adóval, a világ legnagyobb áfájával,
csaladpolitika: a gyerekeim felnőttek így le vagyok szarva a kúrmány részéről pedig több gyerekem van,
kulpolitika: a tököm kivan, hogy minden szövetségesünkkel összeveszik és félázsiai diktátorokkal vihorászik a csuti hatökör és tarajos gőte fejű seggnyalója,
migripolitika: mivel nincs migráns így erről nem beszélhetünk, csak fideszvergődésről.

A pofád befogod büdös lipsi miénk a kétharmad !!! 2018.10.18. 21:33:46

@pioneer2016: "Te baromarcú, felejtsd már el a lipsizést. Vagyunk jó néhányan normálisan gondolkodó emberek is, akik nem értenek egyet ezzel az ámokfutással."

Ja azok a lipsik akik azert tamadjak a kormanyt, mert az, akadalyozza az orszag iszlamizalasat.

szőrös csöcsű csöpögő pöcsű csöpi 2018.10.18. 21:38:33

Ezzel a hajléktalankérdéssel kurva nagy bakot lőtt az újfent töketlen kúrmány. Olyanokat akar pénzbüntetéssel sújtani, akiknek egy vasuk sincs. Olyanokat akar megbüntetni, akiket el sem lehet sehol érni. Olyanok személyes holmiját akarja elvenni és égetni, akiknek egy bolhás pokrócuk és három tetves alsógatyájuk van. Egyszerűen az aluljárókból kámforrá válnak aztán a sötétben orbán háza elé szarnak, ha sokat szívatják őket. A rendőrök majd ezek után fognak rohangászni? Hát elment ennek a csuti féregnek az a maradék esze is? A rendőrök lehet hogy nem basszák ott helyben pofán és köpik szemben a tetves csutiját, de magukban azért megvan a véleményük erről a töketlen kúrmányról.

conchita wurst 2018.10.18. 21:41:50

@GIeccsertetű: ehhez kepest

uresek az aluljarok

plusz 200ezer szavazat csak Bp-en

szőrös csöcsű csöpögő pöcsű csöpi 2018.10.18. 21:49:29

@conchita wurst: Üresek az aluljárók? És? Ezer éve nem jártam már aluljáróban. Pesten amúgyis minden utcában kutyaszarba lehet lépni, és okádást kerülgetni, szemétben gázolni, mi az a pár alvó ember az alulájróban. Majd meglátjuk -10 fokban is üres lesz-e az az aluljáró. Most, 20 fokban kiülnek a parkokba, padokon ülve állítják őket elő. Ha hidegebbre fordul az idő, majd a társasházad lépcsőházába fognak behúzódni, vagy a családi házad pincéjébe, az biztos jobb lesz.

pioneer2016 2018.10.18. 21:50:36

@A pofád befogod büdös lipsi miénk a kétharmad !!!: "akadalyozza az orszag iszlamizalasat."

Na ez az amit agymosással orbán belétek vésett. Hol van itt migráns? Migráns annyi van amit orbán beengedett (1300), vagy amit rogán és slepje jó pénzért beengedett. Azon kívül én nem látok. Azt viszont igen, hogy az ország egyre szarabb orbán óta.

DFK 2018.10.18. 21:50:54

Egy nyeszlett libsi nyekergését olvshattuk.

conchita wurst 2018.10.18. 21:52:22

@GIeccsertetű: a lenyeg

brutalisan kiszoptok Budapesten is

szőrös csöcsű csöpögő pöcsű csöpi 2018.10.18. 21:54:20

@conchita wurst: Ezekkel az emberekkel semmilyen szankciót nem lehet alkalmazni, mivel nincs jövedelmük, nincs lakóhelyük, nincs semmilyük csak bolháik és tetveik. Fogócskát lehet velük játszani a rendőröknek, mást nem nagyon. Ergo újra meg fognak jelenni majd valahol máshol, mivel amúgysincs elég hely a szállókon. Jót röhögtem a minap, amikor egy nincstelent 20 ezer forintos eljárási költség büntetés megfizetésére köteleztek. Aztán hogyan hajtják be rajta? Arra kiváncsi leszek.

szőrös csöcsű csöpögő pöcsű csöpi 2018.10.18. 21:57:47

@conchita wurst: Ez a 20 ezer forintos büntetés ugyanolyan, mint a fidesszopók többi intézkedése. Hasztalan és haszontalan. Ilyen az amikor jogászok jogészkednek, de közben fingjuk nincs a valóságról.

conchita wurst 2018.10.18. 21:58:03

@GIeccsertetű: mar alkalmaztak is a szankciot, elol

a tobbi nem erdekel

élhetetlen 2018.10.18. 21:58:45

@TanBá: „Tehát nem az a kérdés, mi volt eddig, hanem az mi lesz ezután. „ Mivel az ltp pénztár volt a te „piramis játék” elképzeléseddel szemben, amit nem tudom, mire alapozol, a várható az lesz, hogy, mivel az állami támogatástól voltak vonzóak, nem kockáztatták a befizetők pénzét tőzsdén, nem is adták kölcsön kamatra másnak, aki vagy visszafizet, vagy nem, elvesztik a vonzerejüket, megtartanak száz embert, aki intézi a függőben levő ügyeket, és kifizetéseket. Mert a bejáratott bankokkal nem tudnak igazán versenyezni. Nagyjából így látom. A bankon belülieknél meg nem számít. Egy OTP nem fogja megengedni magának, hogy ne fizessen, amit te vizionálsz.

szőrös csöcsű csöpögő pöcsű csöpi 2018.10.18. 22:10:29

@conchita wurst: Az aluljárókban nincsenek, vannak máshol. Azért mert valami nincs szem előtt, még nem tűnt el. Már a padokról is fogdossák a szerencsétleneket, mintha valami bűnözők lennének. Majd amikor télen el akarsz menni a budai hegyekbe egy kicsit kirándulni, aztán mindenhol összetákolt sátrakba fogsz botlani, és egy bokorból hirtelen előugrik eléd egy koldus, ott helyben infarktust is kaphatsz.

szőrös csöcsű csöpögő pöcsű csöpi 2018.10.18. 22:43:29

@nemecsekerno_007: A kádár rendszert nem magunk mögött hagyjuk, hanem szép lassan újra bevezetjük. Annyi a különbség, hogy most nem Kádárnak vagy Horthynak hívják a führert, hanem Orbáncnak. Ez is évtizedekig fog tartani, és ugyanolyan sorsra jut, mint elődei.

Rоdney2 2018.10.18. 22:49:55

Nem lesz hideg tél.

maxvaI baIcán bircaman · http://bircahang.org 2018.10.18. 22:51:04

A Fidesz ezzel akadályozza meg, hogy Soros az ételosztással a libsik táborát növelje a hajléktalanokkal.

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2018.10.18. 22:54:05

@nemecsekerno_007: Azt sose kisfiam,azt sose.
Most éppen a rákosi korszakhoz közelítünk.

fillérbaszó vadász 2018.10.18. 22:54:27

Azt a sok köcsög, rohadék csövest kibasszák az aluljáróból nekem is szimpatikus. A többi intézkedés gáz, de ez rendben van.
Ezt a sok férget libsi családokhoz kéne költöztetni.
Mindenki jól járna. Csövesek ott lehetnének a melegbe, a libbantak meg a védenceik közelébe lehetnének, nekünk , normális embereknek, meg nem kéne az aluljáróba kerülgetni ezt a sok selejt embert és a hugyukat szarjukat. Egyik ilyen élősködő tahó csövi múltkor odaszart a Határ úti metróállomás bejáratához. A köcsög szeszkazán még arra sem vette a fáradságot, hogy felmenjen és a susnyásba végezze a dolgát. Most ezek kinek hiányoznak?
Budapesten 7-8000 hajléktalan él. Van ezek között az a 4-500 féreg akik az aluljárókban hőbörögnek és isszák a kannás bort , balhéznak és fekszenek a saját hugyukba. A normális hajléktalanok meg addig a szállóban vannak.

élhetetlen 2018.10.18. 22:59:50

@conchita wurst: „csak megint 100ezer szavazot buknak a lippsik karacsonyig”. Sajnos, ez van, mert képzés nincs, tömeges hülyítés plakátokon, médiában van, és vannak, akikre ez hat, tehát a hülyék szaporodnak. Sajnálatos tény, de tény.

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2018.10.18. 23:06:11

Mondom bazzee!
Az "összes" fideszes előkerült vagy fejenként +5 álnévvel!
Mi van?Defcon 2-es szint?!

conchita wurst 2018.10.18. 23:08:16

@GIeccsertetű: mashol lehetnek, csak a kozteruletet ne fossak ossze

conchita wurst 2018.10.18. 23:10:29

@élhetetlen: csinaljatok kepzest a mikulasra vartok?

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2018.10.18. 23:14:42

@pioneer2016: Ennek csak az első két szavad!
A többi fölösleges!

élhetetlen 2018.10.18. 23:15:51

@nemecsekerno_007: Arról senki nem tehet, hogy te még mindig nem érted, miről szólt a manyup. Ami pénz odament a közös helyett, az időszakosan hiányt generált az államkasszában, de bizonyos idő után már nem az államnak kellett volna fizetni a nyugdíjat. Ez lett volna az állam tehermentesítése idő eltolással. És, mivel, ha előbb pusztulsz el, mint nyugdíjas lennél, akkor is érdemes volt pluszban is befizetni, mert megkapja az örökösöd, ez lett volna jó a közembernek. Kinek, mi lett volna rossz?

conchita wurst 2018.10.18. 23:17:44

@élhetetlen: persze az a bizonyos ido sosem jott volna el hisz a lippsik mar 2007re csodbe vagtak az orszagot

se magan, se allami nyogdij nem lett volna meg egy lippsi ciklus utan

conchita wurst 2018.10.18. 23:21:44

amugy tavasszal amikor majd kibasszak oket a szallasrol akkor azon fognak sivalkodni a libbant blogok hogy geci orban kivagja az utcara a homleszeket, a homleszhotelek meg uresek

szepipiktor 2018.10.18. 23:29:56

Tehát vetted a hét 5 hírét, elétetted, hogy népnyomorító és kész is a sokadik azonos poszt?
Kötelező mindenkinek diplomát szerezni? Nem elég ha a tahetségesek jutnak oda? Itt is kvótaelveket akartok, mint a feministák?
Mióta van szerves kapcsolatban a kilakoltatás és a aktuális hajléktalan tv.? Csak ti írjátok, hogy ahajléktalanságot tiltották be, pedig valójában a közterületen élest. De még ha ezen vitatkozunk is, semmi kapcsolat nincs a nemfizetők kipakolásával.
A lakáskassza? Mióta a nép? Egy réteg, egy részhalmaz problémája, viszont szokás szerint szartok a jóval nagyobb problémát jelentő bérlakáshiányra, ami családok hatalmas részét napi szinten veszélyezteti.
Szóval értem én, habonyi stílusú propaganda az egész.
A a szar, hogy kevesen gyűlölik nálam jobban a csúti falábút és a galerijét, de lassan a "demokratikus ellenzék" is elhjut ide a napi propagandakampányaival.
Gondoltatok például arra, hogy hány becsületes magyar embernek esélyes sincs például a lakástakarék dologhoz? Hogy egyedülállóak a büdös éeltben nem jutnak semmiféle banki, állami segítséghez, és az életüket albérletben nyomorogják végig?
Ők nem számítanak, hiszen nincs aktuálpolitikai értékük.
A társadalom 60-70%-át nem veszitek emberszámba, de odaírjátok, hogy "nép"...

Magyarország Europa jövője. 2018.10.18. 23:32:35

A lipsiknek az a problemajuk, hogy mostantol hiaba fogjak kerdezgetni, hany ember fagyott meg, mert senki sem fog megfagyni. Azert haborognak, mert mostantol nem tudjak politikai celokra felhasznalni a szerencsetlen sorsu embereket.
Bar azt eltudom kepzelni rolluk, hogy majd huto kocsikban hajlektalanokat fognak megfagyasztani, es az uton hagyni, hogy utanna legyen miert botranyozniuk.

szepipiktor 2018.10.18. 23:41:31

Valójában a neoliberális hangadóknak fogalmuk sincs a hajléktalanokról!
Két halmazuk van, azok, akik a magyar társsadalom érzéketlensége miatt jutottak ide - nem kell a háborgás, nem csak a fidesz szart a lakhatásra! -, nekik elég volt egy családi dráma és hopp, akár diplomásként, tanultként kerültek utcára és onnan nincs visszaút! De a magyar társadalom átlép rajtuk, hiszen a segítség, az együttérzés stb. nem ismert hazánkban!
A másik halmaz a megélhetési hajléktalan, akiknek ez az életük, nem vezethetők vissza a normális életbe! Gondolom természetes az, amikor hgalerikbe verődve életszerűen zaklatják az emberekt, erőszakkal koldulnak és utána jön a pia, a kábszer. Velük is kellene valamit tenni, de sem a "megsemmisítésük", sem a "felemelésük" nem megoldás.
De a károkozás pont a liberális ellenzéktől van, a pozitív diszkrimináció eröltetése itt is. Jön a tél, de ha felvetjük, hogy lehet a katasztrófakeretből táborokat építeni, aztán ha kell ERŐSZAKKAL összeszedni őket az utcáról aluljárókból parkokból, bevinni a meleg táborokba őket, ahol lehet tisztálkodni, aludni, enni és túlélni a telet - na azt pont a sok háborgó ellenzéki akadályozza meg, mert az emberi jogok.
Megin a mikrohalmaz joga üti a társadalom egészét, mint szinte az összes mai aktivista projeknél.
Inkább fagyjanak meg, rohadjanak a hugyukba-szarukba a közterületeken - mert abból lehet politikai kampány!
Ki nem szarja le a jogaikat, amikor meleget, orvost, tisztálkodást, ételt és biztonságot adnánk nekik?
A kormány(ok) fizikailag veszélyeztetik őket - de a sok tiz vagy százezer nem hajléktalant is!, míg az ellenzéki aktivisták ezt DIREKT TESZIK, nekik jó ha megfagynak, mert lehet 100 fős tüntetés, flashmob, lufieregetés.
És csak egy pontra írtam, nem fárasztom magam az oktatás vagy a lakástakarék/hitel/csok stb. témában, mert az mind hasonlóan propaganda alapú a bloggereknél.
Szerintem a 60% feletti passzív halmaz, amikor végre feláll, nem csak a politikusokat zavarja a Dunába, hanem a sok öncélú, megélhetési aktivistát, kamuellenzéki kollaboránst is!

szepipiktor 2018.10.18. 23:45:06

@Magna cum laudeTigeri másztesz digrii: Mert ugye nem lehet egyszerre utálni a kis focistát (akit a BM tervezett meg és épített fel) és a sok neoliberális bolsevikalapú kis mozgalmárt ??? Ugye?
Tudod a magyarok nem csak a két végleten helyezkednek el, nem csak kocsok fideszes vagy kocsog neoliberáslis nemzetellenes létezik.
Az ország döntő része normális.
Te neoliberális vagy, érthető, hogy aki titeket kritizál, az a szemedben fideszes. A fideszesem meg le ballibeznek...
Ti azért jól elvagytok a kis macskaszaros homokozótokban.

élhetetlen 2018.10.18. 23:46:19

@conchita wurst: Csak az a baj, hogy pofázol, de nem tudod, miről. „homleszhotelek”. Ha vennéd a fáradságot, és megnéznéd, miről van szó, akkor lenne erkölcsi alapod pofázni. Így csak annyi van, hogy kommentben jogod van akármennyi szarságot összehordani, és ezt élvezed.

gtri 2018.10.18. 23:57:51

@nemecsekerno_007:

Mostanában derülnek ki érdekes dolgok.

Az egyik érv az volt a manyup ellen, hogy magasabb a költsége, mint az önkéntes pénztáraknak. Mostanában derül ki, hogy az önkéntes pénztárak
nem voltak tagjai a Pénztárak Garancia Alapjának, a manyupok viszont igen. Vagyis a manyup-ok fizettek olyan díjat amit az önkéntes pénztárak nem. És láss csodát, nagyobbak voltak a költségeik. De a kormány már vizsgálja, hogy az önkéntes pénztáraknak is legyen garanciaalapja (amit persze a tagok (fideszesül: a "zemberek" ) befizetéseiből töltenének fel. Csak nem növekedni fognak a költségeik?

Mióta beszántották a manyupot a Pénztári Garancia Alap is csak árnyéka önmagéának, de még létezik.
www.pga.org.hu/content02.html
------
A másik vád az volt a manyup-ok ellen, hogy eltőzsdézték a "zemberek" pénzét. Na, a mostani hír az, hogy az MNB és a kormány azon dolgozik, hogyan lehetne tőzsdei papírok még nagyobb volumenű vételére rábírni az önkéntes pénztárakat. Kell a pénz a Mészáros papírok "szárnyaltatásához". :) Szóval a mostani irányvonal szerint helyes, ha a nyugdíjpénzekkel tőzsdéznek.

www.portfolio.hu/befektetes/befektetesi-alapok/valtozas-johet-a-nyugdijpenztaraknal-garanciarendszert-akar-az-mnb.299240.html

"
Változás jöhet a nyugdíjpénztáraknál: garanciarendszert akar az MNB
2018. szeptember 27. 11:50

Windisch László, az MNB alelnöke emellett kritizálta a pénztárakat, amiért magas az állampapír-kitettségük, holott fontos szerepük lehetne a magyar tőzsdefejlesztésben és vállalatfinanszírozásban is.
.
.
.
Windisch szerint érdemes átgondolni más befektetési eszközök tartását nagyobb arányban az állampapírokon kívül, a pénztárak például részt tudnának venni a tőzsdefejlesztésben is.

Az MNB célja az is, hogy rövid időn belül a pénztárak díjstruktúrákat is átszabja, az NGM segítségével a díjszabást vagyonarányossá alakítanák át, így nem lesz érdekelt a portfóliómenedzser állampapírokat tartani.
"

Ha majd ki akarják végezni az önkéntes pénztárakat, akkor mi lesz a vád ellenük? Az, hogy állampapírt tartanak vagy az, hogy eltőzsdézik a "zemberek" pénzét? Mire készüljön egy önkéntes pénztári vezető? Esetleg a megnövekedő költségek lesz a vádpont ellenük? Tudna tanácsot adni? Érdekelni az elképzelés a "kivégzés koncepciós vádpontjairól". Mi tegyen egy önkéntes pénztár ha nem akar a jövőben aljas emberek (fideszes politikusok) célpontjává válni?

Billy Hill 2018.10.19. 00:02:00

A sok feminista vegye magához a fedél nélküliek egy jelentős részét. Azt a csoportot, amely egy jól sikerült válás során szívta meg a harci faxot. Ne a Weinstein-okat nyilván! Csak azokat, akik véletlenül maradtak alul.

élhetetlen 2018.10.19. 01:13:08

@szepipiktor: „Valójában a neoliberális hangadóknak fogalmuk sincs a hajléktalanokról!”. Majdnem jól kezdted, de nem. Van fogalmuk róla. Abban igazad van, hogy nagyjából két csoport létezik, akik még képesek talpra állni, és akik kezelésre szorulnak. Akinek annyi elég a talpra álláshoz, hogy legyen két embernek egy zárható szoba, ahol ott hagyhatja a cuccát és este „haza” mehet, mint egy munkásszállón, és egy közös zuhanyozó akár, de lehetne a szoba sarkában egy zuhany is, az nem kapja meg ezt sem. Akinek ez már nem elég, azt kezelni kellene, de azt sem kapja meg. Az általad javasolt táborok egyik csoportnak sem megoldás, ahogy a börtön sem, és a most létező tömegszállás sem. Te komolyan gondolod, hogy, ha lenne akármilyen pici, de emberre szabott lakhatási lehetőség, akkor az utcán maradnának? Te tudnál úgy élni, hogy minden éjszakát másik húsz emberrel töltesz egy szobában, és reggel menj a cuccoddal, aztán este megint kapsz egy ágyat másik húsz emberrel egy szobában? És ennél nincs több lehetőséged éveken keresztül? Nem csavarodnál be, és választanál egy kapualjat, ahol legalább a szomszédod ugyanaz? Nagyon nehéz megérteni, hogy az aktivisták nem azért küzdenek, hogy az emberek fagyjanak meg az utcán, mert joguk van hozzá, hanem azért, hogy, ha nem tudnak az utcánál jobb lehetőséget biztosítani az otthontalanoknak, akkor ne az legyen, hogy ott se lehessenek? „míg az ellenzéki aktivisták ezt DIREKT TESZIK, nekik jó ha megfagynak, mert lehet 100 fős tüntetés, flashmob, lufieregetés.”. Ezt te komolyan gondolod? Ennyire hülye nem lehetsz! A segítők is azért járják éjszakánként az utcákat ingyen, hogy utána lufit eregessenek? Mi kell ahhoz, hogy valaki így lássa a világot? Tényleg, milyen elferdült agymenet?

Cpeti654321 2018.10.19. 01:34:49

Az OV kormány minden tettéért véráldozattal fog felelni az ország. Bízom benne, hogy akkor elsöpri a jelen politikai élősködők utolsó írmagját is.

Cpeti654321 2018.10.19. 01:37:59

@Magyarország Europa jövője.: ha esetleg mégis megfagy valaki -abbéli okból amit te nem kívánsz észre és megerteni - majd akkor jelentkezz, hogy bocs tévedtem.

élhetetlen 2018.10.19. 01:41:11

@szepipiktor: „Kötelező mindenkinek diplomát szerezni? Nem elég ha a tahetségesek jutnak oda?”. Tényleg nem értem az agymenetedet. A fizetős képzés hogyan segíti a szegény, de tehetségeseket? „Csak ti írjátok, hogy ahajléktalanságot tiltották be, pedig valójában a közterületen élest.”. Szerinted hova menjen haza, akinek nincs hova hazamenni? Más. „A lakáskassza? Mióta a nép? Egy réteg, egy részhalmaz problémája, viszont szokás szerint szartok a jóval nagyobb problémát jelentő bérlakáshiányra, ami családok hatalmas részét napi szinten veszélyezteti.”. Ezt sem érted? Bérlakás nincs, ez nem a nép hibája, lehetne, de ezt a kormány dönti el, hogy mit épít. Hát mást épített. Az ltp arra volt jó, hogy havi húsz ezerrel már lehetett valamit kezdeni, ha kettőt kötöttek, akkor havi negyvennel, és felvételnél a hozzá adható kölcsönnel, már be lehetett szállni egy kis lakásba, ha már bérlakás nincs. Az ltp-vel sokkal több családnak volt lehetősége lakhatást szerezni, mint a CSOK-kal, ahol spórolj össze 20-30 millát, és akkor adunk hozzá még 10+10-et. Havi húszezret kinyögni még mindig sokkal könnyebb, mint 20 millát összegyűjteni. Te ezt tényleg nem érted?

élhetetlen 2018.10.19. 01:47:00

@Billy Hill: Seggfej. A fedélnélküliek problémáját az államnak kéne megoldani, függetlenül, attól, hogy ki, miért került az utcára, nem a feministáknak. Undorító vagy.

élhetetlen 2018.10.19. 02:12:02

@Magyarország Europa jövője.: „A lipsiknek az a problemajuk, hogy mostantol hiaba fogjak kerdezgetni, hany ember fagyott meg, mert senki sem fog megfagyni.”. Mi van, mi van? A kormány összehozott egy nap alatt emberi életvitelre alkalmas élőhelyeket a fedél nélküliek számára, ahogy zaklatásukat biztosító törvényt összehozta? Csak ez elfelejtették elmondani? Megoldottak mindent? Vagy az emberek, mivel nem oldottak meg mást, mint, hogy kergetik őket körbe, esetleg olyan helyen fagynak meg, ahol még a segítők sem találják meg őket, hogy menteni tudjanak? Vagy a börtönökre gondolsz, amiknek a fenntartása többe kerül, mint egy normális hajléktalan szálló fenntartása? Vagy minden börtönben berendeznek egy pszichiátriát, ahol a betegeket kéne kezelni, és akkor nem fagynak meg? Azt hiszem, hogy a probléma a te agyaddal kapcsolatban van.

Tobiassan 2018.10.19. 03:02:54

"melyhez szűk de lelkes tömeg fog tapsolni"

Sok ponton igaz a cikk, de ebben el vagy tévedve. A "feudális" használata helyes volt, akinek volt egy kis gógyija már 15 éve a magyar alter történelemtudomány népszerűsödésekor és a magyar találkozókon megfordulva észrevehette, hogy a magyar gondolkodás megrekedt a feudalizmus korszakában. Ez persze 8 évnyi történelem órán való részvétel után meghökkentő, de igaz, hogy a XXI. században ilyesmi tényleg van, azok után, hogy az iskolában mindenki megtanulhatta elrettentő példaként, hogyan is ment régen. Egy magyar találkozón a saját fülemmel hallottam, hogy nem vagyonos, hanem középszerű emberek arról beszéltek, hogy a régi úri-jobbágy világ kell, mert az volt a normális, az a dolgok rendje. Na, hát ez van most. Persze egyénenként más és más, hogy valaki gondolkodásában ezek a tendenciák mennyire vannak jelen, de nagyon sok magyar emberében ott van valamilyen leképeződése. A magyarok közül sokan szolgalelkűek. Nagy tévedés, hogy ez csak egy kis lelkes tapsoló közösség lenne. Pont azért megy jól a Fidesznek, mert amit képviselnek rezonál az emberek lekületével. Sajnos. Dehát, ha nekik ez kell. Nem az a kérdés ebben az országban, hogy hogyan fogjon össze az ellenzék, és vegye át a hatalmat, hanem hogy mikor ismeri fel végre az ellenzék, hogy itt nincsen szükség rá. Az a kevés ember akinek van, meg válasszon, hogy vagy marad, és elviseli, hogy jobbágyokkal él együtt, vagy elmegy külföldre.

fillérbaszó vadász 2018.10.19. 05:35:14

@szepipiktor: "a magyar társadalom átlép rajtuk, hiszen a segítség, az együttérzés stb. nem ismert hazánkban!"

Ha te ekkora filantróp vagy, hogy egy egész társadalmat szembesíted az érzéketlenségével, akkor már mutathatod is a pozitív példát. Mert te gondolom nem vagy olyan, mint a magyar társadalom. TE rendes vagy, gondolom. Vagy te vagy a ritka kivétel.

Akkor hajrá!
Fogadj be annyi csövest az aluljárókból a lakásodba amennyit csak bírsz. Ha csöves Józsi bebaszni akar , akkor finanszírozd neki azt is. Persze lehet, hogy a szobád közepére szarik és hugyozik, de te biztosan azt is örömmel feltakarítod, mert te olyan rendes vagy, nem úgy mint a magyar társadalom.
Most láttam hármat az Ecseri aluljárójában (kitakaritották őket mi?), már viheted is haza őket. Siess. Biztos szívesebben alszanak a te ágyadban, mint a hideg kövön. Fuss gyorsan, hogy minél előbb segíthess, nem úgy mint a gonosz magyar társadalom. Lehet, hogy elhányod magad ha a közelükbe mész lehet el is kapsz valami TBC-t, Hepatitis ABCD-t, de te olyan rendes vagy, hogy ez sem zavar. Ugye.

Akkor viheted is, vagy a másik lehetőség, hogy eszed ágában sincs a kisujjadat is megmozdítani értük, csak ítélkezel (szemét magyar társadalom) és más faszával akarod verni a csalánt, vizet prédikálsz és bort iszol. Ebben az esetben egy kétszínű, következetlen,álszent szar vagy. Oszt pont.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.10.19. 05:46:18

A szekuláris állam nem semleges állam, ez ateista államot jelent.

Nagyon helyes, ha keresztény alapú lesz az állam, sajnos azonban ez csak nyilatkozatok szintén valósul meg Mo-on.

$pi$ 2018.10.19. 07:23:56

@maxval balcán bircaman: "Nagyon helyes, ha keresztény alapú lesz az állam, sajnos azonban ez csak nyilatkozatok szintén valósul meg Mo-on."

Mer' olyan baromi nagy jólét meg boldogság volt amíg keresztény alapon ment az állam szervezése ugye? Ja nem, mindenki nyomorultul élt, betegségek, éhínségek, háborúk, természeti katasztrófák tizedelték a lakosságot, a hozzád hasonló buta emberek meg mindent megtettek ezek ellen. Mármint úgy értem, hogy buzgón imádkoztak és égették a hit ellenségeit, hátha az véget vet a bajoknak.

Ja, nem, nem vetett véget. Soha. Egyszer sem.

Akkor ha okvetlenül vallási alapon szervezett államot akarsz, talán menj ki valami afrikai országba, ne a mi országunkat cseszd el megint. Két ezer év ráment, hogy a hozzád hasonlókat kipicsáztuk a hatalomból, szerintem ne akarjatok visszaszivárogni.

$pi$ 2018.10.19. 07:36:16

@szepipiktor: "nekik elég volt egy családi dráma és hopp, akár diplomásként, tanultként kerültek utcára és onnan nincs visszaút! De a magyar társadalom átlép rajtuk, hiszen a segítség, az együttérzés stb. nem ismert hazánkban!"

Ez baromság öregem, senki sem lesz "egy családi dráma" miatt hajléktalan egy életre. Maximum elmegy a haverjához a kanapéra pár napig vagy motelben alszik és albérletbe kerülnek.

A hajléktalanok mögött több évtizedes kemény meló van mire hajléktalanok lesznek. Általában isznak, alkoholisták évtizedeken keresztül, egyre lejjebb és lejjebb csúsznak, mire elfordul tőlük a rokonság, a barátság és a család is. Amikor végül elvesztik az emberi kapcsolatokat, elvesztik az anyagi biztonságot, elvesztik a munkájukat, az utols esélyt a leglecsúszottabb munkára is, amikor a közvetlen családtagjaik is kiközösítik őket, akkor egyik napról a másikra az utcára kerülnek.

Ilyenkor szokás azzal jönni, hogy "egyik napról a másikra" meg "te is lehetnél ebben a helyzetben" meg "diplomás volt, jó állása volt, családja volt". Hát persze. Volt. Huszonöt évvel előtte, amikor még elviselhető volt az ivása, amikor még poén volt, hogy hetente kétszer, háromszor részegen ment haza. Mielőtt megelégelték volna a viselkedését, mielőtt azt nem mondta a környezete, hogy elég volt.

Amikor ezt a "egy családi dráma" meg "diplomásként került utcára" dumát nyomod csupán azt bizonygatod, hogy halvány gőzöd sincs arról, amiről beszélsz.

Le a spammerekkel · http://ketkerekenoutival.blog.hu/ 2018.10.19. 08:05:43

@conchita wurst: de szeretném látni, hogy az antimagyar hazaáruló fajtád mit csinál majd, amikor utcára kerül!

Le a spammerekkel · http://ketkerekenoutival.blog.hu/ 2018.10.19. 08:08:35

@szepipiktor: anyád mit szólt, hogy egy darab szart kapott gyerek helyett?

werinter 2018.10.19. 08:10:23

@maxval balcán bircaman: És milyen alapon kényszerítesz rá BÁRKIRE is BÁRMILYEN vallást te agyhalott? Ez a legnagyobb szégyen az országban, hogy a sok baromarcú fideszes nyomorék még mindig valahol a középkori eszmék szintjénél megragadt. Emberek a 21. században élünk, 2018 van! Észhez kellene térni!

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.10.19. 08:23:27

@$pi$:

S sokkal jobb volt az akkori államiság, minden hibájával egyött.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.10.19. 08:25:05

@werinter:

S ki akar kényszeríteni bármit is?

Az állam alapjairól van szó, melyek mindig valamilen eszme alapján vannak.

A XXI. században is kellenek eszmék.

$pi$ 2018.10.19. 08:56:21

@maxval balcán bircaman: "S sokkal jobb volt az akkori államiság, minden hibájával egyött."

Hát persze! Sokkal jobb. Három gyerekből kettő meghalt az első évben, nem volt fájdalomcsillapító, a lakosság 95%-a nyomorgott, egy kutyaharapás vagy egy karcolás elvitte az embereket.

De sokkal jobb volt, mert ha nem hittél a papoknak, akkor kinyírhattak a családoddal együtt. Vagy ha mondjuk azt gondolták a papok, hogy nem hittél nekik. Vagy csak úgy, mert mittudomén, épp valami szadistát tettek meg papnak és olyannapja volt.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.10.19. 08:59:44

@$pi$:

Ne a mai tudomány viszonyaival viszonyíts, ez anakronizmus.

$pi$ 2018.10.19. 09:01:54

@maxval balcán bircaman: "A XXI. században is kellenek eszmék."

Megpróbálhatsz kifogást találni, hogy miért az legyen, amit te mindenféle biozonyíték nélkül, mindenféle észérv nélkül, mindenféle kritika nélkül elhiszel. Megpróbálod úgy beállítani, mintha ugyanannyi létjogosultsága lenne a keresztény babonákban hívő embereknek, mint azoknak akik az állításaikat észérvekkel ámasztják alá. Eszme/eszme, ugyanakkora a létjogosultságuk, ez a te álláspontod.

Magyarán az ún "felvilágosodás" előtti módon gondolkodsz. A többi hozzászóló azt hiszi, hogy a múlt századi világot akarod visszahozni, de én tudom, hogy ez nem igaz. A középkorba hajtanád vissza az országot, mert tanulatlan vagy és azt sem tudod, hogy mit csinálsz. Azt hiszed, hogy akkor jobb volt. :(

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.10.19. 09:04:08

@$pi$:

Így igaz, a f elvilágosodás elensége vagyok. Ami nem jelenti azt, hogy vissza akarom a középkort, ez eleve képtelenség, nem lehet a múltba visszamenni.

$pi$ 2018.10.19. 09:11:44

@maxval balcán bircaman: "Ne a mai tudomány viszonyaival viszonyíts, ez anakronizmus."

A szomorú igazság az, hogy a kereszténység európai dúlása visszalépés volt az antikvitáshoz képest. Az ókori görögök, a római birodalom fejlettebb volt, mint a sötét középkor, amikor a keresztények uralkodtak európa felett.

A felvilágosodás során először az antikvitáshoz nyúltak vissza, ott találtak előrelépésre lehetőséget.

Nézz meg egy keresztény festményt, nézd hogy néz ki!
d3vjn2zm46gms2.cloudfront.net/blogs/2015/12/27005830/image007.jpg

Aztán nézd meg, hogy évszázadokkal előtte milyen szobrokat csináltak a római birodalomban például:
www.google.hu/search?safe=off&biw=1686&bih=959&tbm=isch&sa=1&ei=W4PJW6fGE-zkrgTW_5bIAw&q=ancient+roman+sculpture+&oq=ancient+roman+sculpture+&gs_l=img.3..0j0i30k1j0i8i30k1l4j0i24k1l4.21883.21883.0.22093.1.1.0.0.0.0.101.101.0j1.1.0....0...1c.1.64.img..0.1.101....0.Mt1LZ6MF8Lo

A sötét kozépkor az ókori mércével is hatalmas visszalépés volt.

$pi$ 2018.10.19. 09:15:40

@maxval balcán bircaman: "Nagyon helyes, ha keresztény alapú lesz az állam, sajnos azonban ez csak nyilatkozatok szintén valósul meg Mo-on."

Ha keresztény állam lenne, akkor téged eretnekség vádjával rohadt gyorsan elintéznének. Mit gondolsz, az a sok vad kijelentés, amit a bibliáról meg istenről tettél egy alapjában véve nem szekuláris társadalomban büntetlenül maradhatna?

Gondolod, hogy nem lenne egy teljhatalmú püspök, amelyik istenkáromlás vádjával a törvény elé citálna? Gondolod nem lenne egy bíró, aki buzgón a legmagasabb büntetést szabn ki rád? Gondolod nem lenne hóhér? :D

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.10.19. 09:24:11

@$pi$:

mítosz.

Nyugaton éppen a katolicizmus felemelkedése vetett véget a sötét középkornak, mely a RB nyugati bukása és a X. sz. között eltelt.

conchita wurst 2018.10.19. 09:43:10

Egy fogyasztascentrukis kapitalista orszag sosem lesz kulonosebben vallasos, nincs is ezzel baj. A kereszteny allam jelentsen csak annyit, a tizparancsolatra eskudjenek fel a kepviselok.

Vallas, mint amilyen utoljara a kommunizmus volt, akkor kell ha nincs mivel jollakni a nepnek.

Jakab.gipsz 2018.10.19. 09:44:26

Egy szekularizált demokrácia, ateista demokrácia amelyben lelketlen, pszichopaták és szociopaták veszik át a hatalmat.
Ennyi.

Lásd a sátánfajzat Soros globalista nyitott, politikailag korrekt gender államát.

Erkölcstelen !

Herbert Putzenschramm 2018.10.19. 09:46:07

aztakurva, ha az ország valóban olyan lenne mint amilyennek itt a kommentek, akkor azt mondanám hogy nagy a baj.

ez akkor is gáz ha csak trollkodik, de ha komolyan gondolják akkor tényleg gáz van.

viszont ha valaki a gyűlöletről akar majd pár évtized múlva kutatómunkát, akkor kiválóak lesznek az ilyen megszólalások meg nicknevek.

magyarparaszt 2018.10.19. 09:46:48

Senkit nem fog érdekelni az orbánista birkák bégetése, amikor vágni viszik őket.

nookedli 2018.10.19. 09:48:51

Előre leszegezem, határozottan elutasítom a liberalizmust, nem vagyok baloldali. Csodálkozom azon, hogy még mindig tűri a magyar amit orbán művel. orbán és baráti-üzleti köre királlyá vált az ellopott adónkból, mi koldussá. De tudjuk, soros!

$pi$ 2018.10.19. 10:08:49

@Jakab.gipsz: "Egy szekularizált demokrácia, ateista demokrácia amelyben lelketlen, pszichopaták és szociopaták veszik át a hatalmat. "

Figyu! Előbb átveszitek a hatalmat, a "másikakat" utána kiáltod ki lelketlen, pszichopata, szociopatának. Nem jó a sorrend, így nem fog összejönni. :D

Amúgy meg az anyádat nevezd pszichopatának te barom! ;)

$pi$ 2018.10.19. 10:11:13

@conchita wurst: "a tizparancsolatra eskudjenek fel a kepviselok."

És melyik legyen az első, amire bevezetjük a halálbüntetést, a hétvégi meló, a képek készítése vagy az, amikor tetszik a szomszéd tehene? :D

paaj 2018.10.19. 10:11:13

@conchita wurst: Nem tűntek el. Most pl. a váci utca környékén is van pár, eddig nem volt.

paaj 2018.10.19. 10:12:18

@TanBá: A sokadik vagy akinek fingja sincs amiről dumál.

werinter 2018.10.19. 10:12:29

@maxval balcán bircaman: "Az állam alapjairól van szó" Az állam alapjait az ott élő emberek adják. Egy keresztény állam csak keresztény emberekre építkezhet. Ha az állam vezetői "keresztény államot" akarnak (bármit is jelentsen ez) de a lakosság nem keresztény akkor abból baromi nagy konfliktus lesz...

$pi$ 2018.10.19. 10:14:02

@maxval balcán bircaman: "A keresztény alap nem jelent egyházi államot."

Ennek a kijelentésednek semmi értelme nincs. Téged nem az "egyház" égetne meg, hanem az állam, szép, kerek, keresztény alapon.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.10.19. 10:16:10

@werinter:

Most is ez van. Liber ális alapok vannak, s az emberek többsége nem liberális.

$pi$ 2018.10.19. 10:55:50

@maxval balcán bircaman: "Az égetés az egyetlen megoldás?"

Nem megoldás, de előbb-utóbb mindenképpen az égetésnél kötünk ki a vallási alapú társadalmakban. Na jó, persze van, hogy mondjuk kövezésnél vagy mittudomén, lehet, hogy vízbe folytás vagy ilyenek.

A vallás az elme vírusa, amelyik vallás nem gyilkol, amelyik nem elég kemény, az kipusztul és átadja a helyét egy másiknak, amelyik komolyan veszi azt a kifejezést, hogy "a hit védelme". Evolúció, a vallások evolúciója... a legtöbb keresztény a falra mászik már a kifejezéstől is. :D

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.10.19. 10:58:01

@$pi$:

Minden típusú állam megvédi magát a rendszerkritikus támadásoktól, a liberális állam is. Mi ezzel a gond?

Azaz a nem vallási alapú állam nem más, mint a vallási alapú.

$pi$ 2018.10.19. 11:01:49

@maxval balcán bircaman: "Most is ez van. Liber ális alapok vannak, s az emberek többsége nem liberális."

Nem egészen. Az alapokat a több emberöltővel ezelőtti liberalizmus adja, amivel az emberek többsége egyetért. Az, hogy időközben a liberálisok megváltoztak és ma már nem azt nevezzük liberlizmusnak, amit akkoriban neveztünk sokakat megzavar, de nem jelenti azt, hogy az emberek nem értenek egyet a liberális alapokkal.

Az, hogy elmondhatod mit gondolsz, hogy nem vagy büntethető a vallásod miatt, azért, amit hiszel, gondolsz vagy tudni vélsz, hogy minden ember egyenlő, mind a liberalizmus eredménye. Egyet is ért vele mindenki, hogy ezek jó dolgok.

A mai liberalista szószólók egy része pédául azt gondolja, hogy igenis büntetni kellene azokat, akik rasszisták, akkor is, ha ennek nem adnak hangot, akkor is, ha csak egyszerűen ilyen a gondolkodásuk. Ezzel persze az emberek többsége nem ért egyet, de ez semmiképpen nem "liberális alap", ez csak egy modern agymenés, egy vadhajtás, ami ellentétes a liberális alapokkal.

$pi$ 2018.10.19. 11:10:28

@maxval balcán bircaman: "Minden típusú állam megvédi magát a rendszerkritikus támadásoktól, a liberális állam is. Mi ezzel a gond?"

Szalmabáb érvelés.

"Azaz a nem vallási alapú állam nem más, mint a vallási alapú."

De igen, más. A vallási alapú társadalom vallásos szabályokra alapulva szervezi meg a társadalmat. A szekuláris állam nem vallási, nem hiten alapuló, hanem észérveken alapuló, racionális szabályokat próbál meg alkotni.

Hogy érthető legyen: a szekuláris villenyszerelő megnézi fázisceruzával a drótot mielőtt megfogná, a vallási alapú villanyszerelő számára a következő megoldások előbbre valók:

1) Hisz benne, hogy nincs villany a drótban. Ha a hite nem elég erős, akkor penitenciát ró ki magára, ostorral veri a hátát, hogy megerősödjön a hite.

2) Imádkozik és a mindenható közbenjárását kéri arra, hogy ne legyen villany a drótban. Felhívja telefonon a barátait, akik biztosítják róla, hogy imádkozni fognak érte.

3) Elfogadja, hogy aki Jézusban hisz, az soha nem hal meg, ezért neki felesleges tudnia, hogy van -e villany a drótban.

4) Vad énekésbe kezd és teátrális mozdulatokkal misztikus embervért iszik, hogy biztosítsa magának az örök életet.

Nem tudom bírod -e fogni a különbséget a misztikus, varázserőt feltételező ún. "vallási alapú" és a szekuláris állam közt? A vallási alapú társadalomban nincs fázisceruza, a villanyszerelő nem is tud róla, mert a vizsgán, ahol a papírját kapta liturgiát kellett recitálnia. ;)

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.10.19. 11:10:44

@$pi$:

Próbálj meg a liberális alapok ellen fellépni komolyan. Hamarosan az utcán találod magadat.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.10.19. 11:12:48

@$pi$:

Nem léteznek racionális szabályok. Nem vezethető le egyetlen eszme se tisztán valamiféle megkérdőjelezhetetlen alapelvekből.

Igen, a modern liberalizmus ezt próbálja bizonygítni (Rawls és Popper), de sikertelenül.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.10.19. 11:15:48

@$pi$:

Nem léteznek racionális szabályok. Nem vezethető le egyetlen eszme se tisztán valamiféle megkérdőjelezhetetlen alapelvekből.

Igen, a modern liberalizmus ezt próbálja bizonygítni (Rawls és Popper), de sikertelenül.

$pi$ 2018.10.19. 11:24:34

@maxval balcán bircaman: "Nem léteznek racionális szabályok."

Hát lehet, hogy neked nincsenek, de az emberek többsége ismeri ezeket a racionális szabályokat. A kort, ahol elkezdték ezeket használni felvilágosodásnak, az elképzelést racionalizmusnak nevezik. Hogy egy ilyen racionális szabályt mondjak:

"Amikor villanyszerelőt képezünk nem érdekelminket, hogy mennyit imádkozik az illető vagy elhiszi -e a beszélő kígyó mesélyét, azt viszont szem előtt tartjuk, hogy megértse mik vezetnek halálos áramütéshez a tudomány mai állása szerint."

Ez egy racionális szabály, létezik és jelenleg például ezt követjük. Ellentétben például a következő, nem racionális szabállyal:

"Aki Jézusban hisz, az soha nem hal meg, mert van egy könyvem, amiben az van, hogy Jézus ezt mondta, mielőtt meghalt volna. Ráadásul a Zsiga bácsi is ebben hitt, mielőtt elvitte volna a májrák."

"Nem vezethető le egyetlen eszme se tisztán valamiféle megkérdőjelezhetetlen alapelvekből."

Vegyük észre, hogy csak te beszélsz
1) eszmékről
2) tisztán levezetésről
3) megkérdőjelezhetetlen alapelvekről.

Nem racionális megkérdőjelezhetetlen alapelvekről,meg valamiféle "tiszta levezetésről" beszélni. Ez az ún. nirvána érvelési hiba. Azon alapul, hogy a fázisceruza sem tisztán levezethető és megkérdőjelezhetetlen, ergo imádkozni épp olyan jó. Nem. Nem épp olyan jó, kérdezd meg a villanyszerelőket, amelyik az imádkozásos módszert nyomta az már alulról szagolja az ibolyát. ;)

$pi$ 2018.10.19. 11:28:28

@maxval balcán bircaman: "Próbálj meg a liberális alapok ellen fellépni komolyan. Hamarosan az utcán találod magadat."

Épp te követeled vallási alapú társadalom létrehozását, mégsem üldöz senki. Sőt, a miniszterelnök is ezt nyomja. Mi a fenéért mondod, hogy az utcán találom magam?

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.10.19. 11:29:42

@$pi$:

Racionális alapon nem lehet szabályokat alkotni. Már csak azért sem, mert az emberek nem ugyanazt tekintik racionálisnak.

A villanyszerelő egy szakma, a maga szabályaival, példád rossz. A villanyszerelő hite mindegy, hiszen szakmai szabályokat alkalmaz. S e szakmai szabályok alapja nem a racionalitás.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.10.19. 11:30:32

@$pi$:

Minden rendszer üldözi azokat, akik komolyan fellépnek ellene. Minden rendszer megvédi magát.

$pi$ 2018.10.19. 12:28:51

@maxval balcán bircaman: "A villanyszerelő egy szakma, a maga szabályaival, példád rossz. A villanyszerelő hite mindegy,"

Pontosan. Ahogyan egy szekuláris társadalomban a bírónak, az orvosnak, az összes állampolgárnak mindegy a hite.

"hiszen szakmai szabályokat alkalmaz. S e szakmai szabályok alapja nem a racionalitás."

De igen. A szakmai szabályok racionálisak.

"Minden rendszer üldözi azokat, akik komolyan fellépnek ellene. Minden rendszer megvédi magát."

Még mindig szalmabáb érvelés.

moloy 2018.10.19. 12:45:39

@Kunhallmi Agnes: A napokban hallottam: Szerencsésebb lenne a "hajlékonytalan" kifejezés...

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.10.19. 12:46:51

@$pi$:

A szakmai szabályok nem racionálisak. Alapjuk valamely természettudományos tanítás.

moloy 2018.10.19. 12:51:31

@GIeccsertetű: Most, Te tényleg azt kívánod, hogy újból az aluljárókban legyenek? Érintett vagy?

moloy 2018.10.19. 12:54:43

@élhetetlen: Ha havi 40 ezerrel be lehet szállni egy kis lakásba, mihez kell 20-30 milla+20 milla CSOK ?

Rémbódess 2018.10.19. 13:27:45

@$pi$: Nem lehet. Amikor a "ne lopj" sorhoz érnének, mindet agyonsújtaná az úr haragja... :))

ZX 2018.10.19. 13:28:46

@moloy: Havi 40 ezerrel? Önerő nélkül? Hol? Mucsajröcsöge-puszta-alsón?

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2018.10.19. 13:41:56

@szepipiktor: Mert általában pont úgy beszélsz,mint aki utálja viktort.:))

nemecsekerno_007 2018.10.19. 14:04:34

Magyarország az EU-s pénzek nélkül lélegeztetőgépen lenne. Ugye ez az egyik alapmantra. Akkor abból a kevés pénzből minek a rovására költsünk többet oktatásra? Nyílván sokan egyből harsogják, hogy STADION. Csak nem értem, hogy ha a több pénzből kiképzett több ember utána lelép külföldre az mitől jobb üzlet mint a stadion?!

ZX 2018.10.19. 14:12:01

@nemecsekerno_007: Esetleg azért mert a képzett munkaerő vonzza a befektetést és a tőkét a stadion meg nem?

nemecsekerno_007 2018.10.19. 14:38:26

@ZX: Hova vonzza te szerencsétlen??!! Nem érted te mit írtam...

Orbán veje 2018.10.19. 14:53:43

@nemecsekerno_007:

Hát haver, jól érveltél a stadionok mellett s az oktatás ellen. Itt ma nálad nagyobb orbánbarmot aligha találunk, pedig erős a mezőny.

$pi$ 2018.10.19. 14:59:25

@maxval balcán bircaman: "A szakmai szabályok nem racionálisak. Alapjuk valamely természettudományos tanítás."

Jah, nem meglepő, kiderült, hogy a "racionális" szó is mást jelent neked mint mindenki másnak. A "racionális" vagy szinonímaként "ésszerű" számunkra azt jelenti, hogy "logikán alapul, logikus, összhangban van a logikával". De maga az "ésszerű" szinoníma is elég sokat elárul.

Tesék itt kezdhetsz utánanézni, hogy másoknak mit jelent az a szó, hogy "racionális":
hu.wikipedia.org/wiki/Racionalizmus

ZX 2018.10.19. 15:03:09

@nemecsekerno_007: Pontosan értem. Tudod, ha o1g nem ámokfutott volna az elmúlt időben, akkor valószínűleg nem lenne ekkora mértékű kivándorlás. Akkor pedig nem lenne munkaerőhiány. Ha az ország versenyképesebb lenne jönne a tőke, a fejlesztés, nőnének a bérek, még inkább csökkenne a kivándorlás. Az a baj, hogy a teljes fidesz slepp jogász faszokból áll. Amikor a geci azt találta mondani, hogy nem élünk meg egymás hajmosásából, na mondom ez is pont annyit ért a közgazdasághoz mint egy ganajtúró bogár. De látom te is pont annyit, azért tapsikolsz ha épül egy új stadion ami csak a pénzt viszi ahelyett, hogy értelmes dolgokba, a jövőnkbe fektetnénk. Ha csak 1 ember marad itthon már az is nagyobb haszon mint egy üresen kongó betonteknó fűvel az alján.

Ellenzéki Tüntető 2018.10.19. 15:30:01

@$pi$: "A vallás az elme vírusa"

Jah csak ehhez képest az ateisták halnak ki az alacsonyabb reprodukciós kedv miatt, elég gáz hogy ateistának lenni evo hátrány :D Szóval vírusozhatsz bármennyit, egyes részkérdésekben igazad is lehet (vallások evolúciója, stb), de 1. a vallás köszöni jól van és terjeszkedik, 2. nem ez nem jár a "hordozói" meghalásával, sőt, ha ez gyengítené a hordozót, akkor nem tudna terjeszkedni a vallás, 3. ahogy a természetben sem feltétlen a legvérengzőbb állat a legsikeresebb, úgy természetesen a vallások közt sem, ezt már csak abból is beláthatjuk hogy az azték vallás mára nincs, pedig populációarányosan messze vérengzőbb volt akármelyik másiknál.

www.pewforum.org/2015/04/02/religious-projections-2010-2050/

meszena 2018.10.19. 15:30:51

@ZX: Pedig állítólag jön a tőke (lásd BMW is), meg állítólag nőnek a bérek (lásd NAV adatok).

nemecsekerno_007 2018.10.19. 15:31:31

@Orbán veje: Látom sikerült egy egybites következtetést levonni. Nem baj, megy ez még jobban majd később...

nemecsekerno_007 2018.10.19. 15:35:57

@ZX: "Pontosan értem. Tudod, ha o1g nem ámokfutott volna az elmúlt időben...."

Nagyon el vagy tévedve... A politikusaink csak olyanok amilyeneket ki tud a társadalom termelni.

Az adóék még mindig 47-48% körül van, a többi k-európai országban mindenhol kevesebb. Na itt a gond. És nem azért mert a fidesz szétlopja. Ezzel a hazugsággal áltatjuk magunkat, pedig a nagyvonalú szociális ellátórendszerünk az ami leginkább gúzsba köti a gazdaságot. Ide tartozik a nyugdíj- és az egészségügyi rendszer is.... Ez a mostani állapot a multikat zavarja a legkevésbé, mert ők amúgy is kapnak kedvezményeket, de egy erős magyar kkv szektor kéne mert minden normális országban az adja a gazdaság gerincét. Nálunk rajtuk lógnak a nyugdíjasok, meg a teljes közszféra....

meszena 2018.10.19. 15:40:23

"Demokráciát az oktatásban, demokráciát az országban!"

Ezt Rákosi sem mondhatta volna szebben.
És pont annyira őszinte :)

$pi$ 2018.10.19. 15:42:59

@nemecsekerno_007: "Az adóék még mindig 47-48% körül van, a többi k-európai országban mindenhol kevesebb. Na itt a gond."

Butaság öregem, nem, nem mindenütt kevesebb. Nagyjából ennyi mindenütt, e legtöbb országban csak 1-2% a különbség.

ZX 2018.10.19. 15:43:32

@meszena: Óóóó jeee, újabb autóösszeszerelő üzemek 0 közeli hozzáadott értékkel.

nemecsekerno_007 2018.10.19. 16:00:00

@$pi$: Nem a szokásos "ballib" mantrát mondom, de tényleg nagy a versenyhátrányunk ezzel kapcsolatban.

outside.mfor.hu/mfor/images-charts/adoekrangsor_150424.jpg

A munkavállalói adók, járulékok valóban csökkentek, de a munkáltatói adók, járulékok nem. Most ahogy hallom ezekkel kapcsolatban is lesz változás, de nyílván lassan.

De a lengyel 34%-tól például elég messze vagyunk, valszeg ott nincs ilyen nagyvonalú nyugdíjrendszer.

Egyébként nem ekézem a kormányt, csak próbálok rávilágítani a problémára. Amivel az ellenzék egyáltalán nem foglalkozik....

$pi$ 2018.10.19. 16:04:28

@nemecsekerno_007: "Nem a szokásos "ballib" mantrát mondom, de tényleg nagy a versenyhátrányunk ezzel kapcsolatban."

Nem tudom, hogy az általad linkelt grafikon honnan jön, de amit én linkeltem, ott a térképeken egészen más számok szerepelnek.

nemecsekerno_007 2018.10.19. 16:09:38

@$pi$: Át tudnád újra küldeni a linket. Nem találom. Köszi!

DFK 2018.10.19. 16:11:47

@meszena: Na ja. Ráadásul az oktatás tipikusan nem demokratikus játék. Mert akkor az oktatandók megszavazzák, hogy nem kell tudni semmit.

élhetetlen 2018.10.19. 16:22:31

@nemecsekerno_007: „Csak nem értem, hogy ha a több pénzből kiképzett több ember utána lelép külföldre az mitől jobb üzlet mint a stadion?!”. Például, hogy aki lelép külföldre, arra már nem kell költeni, míg a stadionra kell, ameddig csak áll.

nemecsekerno_007 2018.10.19. 16:25:00

@élhetetlen: "Például, hogy aki lelép külföldre, arra már nem kell költeni, míg a stadionra kell, ameddig csak áll..."

Hülye.

whale 2018.10.19. 17:36:14

@nemecsekerno_007: Lófaszt! A manyup szépen lassan, felmenő rendszerben, évtizedek alatt tőkefedezetivé alakította volna a nyugger rendszert így biztosítva a finanszírozhatóságot. Egyébkén pont 2012-ben kezdte volna levenni a terhet a TB-ről az első kifizetésekkel. Tehát pont maxon volt a kassza a felhalmozási időszak végén, amikor a geci kirabolta. Próbáld meg felfogni, meglátod menni fog...

whale 2018.10.19. 17:39:12

@rallus: Akkor most siker van, vagy kudarcM? Ideje lenne eldönteni, ez az angolnázás szánalmas... A hajót egyébként a csuti geci lékeli folyamatosan azóta is. Ha levennéd a narancsos vödröt a fejedről, látnád....

nemecsekerno_007 2018.10.19. 17:59:52

@whale: "Egyébkén pont 2012-ben kezdte volna levenni a terhet a TB-ről az első kifizetésekkel."

Mekkora terhet vett volna le? Mer' az se mindegy. Meg meddig növekedett volna az államadósság?

index.hu/gazdasag/2014/02/21/eu_hibas_volt_a_maganpenztari_rendszer/

élhetetlen 2018.10.19. 19:00:16

@moloy: Most nem tudom, hogy ez poén, és úgy érzed, hogy megfogtál, vagy mi van? Ettől függetlenül válaszolok. Nem vagyok érintett, nem próbáltam ki, csak amit olvasni lehet még róla. 40 eft (két húszas szerződés) 10 évre, és a hozzá kapható fix kamatozású kedvezményes hitel, az tíz év múlva 15 milla. Ez viszont felvehető már a szerződés időpontjában (áthidaló hitelnek hívják). Ezt ugyan ráterhelik a lakásra, de minden építési kölcsönt ráterhelnek. Ennyiért már 40 nm körüli használt lakást lehet kapni Budapesten is, ha nem is a Váci utcában. Igaz, nem a teljes vételárra adnak hitelt, csak az ingatlan értékének 85 %-ára, de vagy 17 millásat veszel, vagy kevesebb kölcsönt kapsz, de csak 2 millát kell elővarázsolnod, amit jobb esetben kölcsönad egy haver, rosszabb esetben felveszel valami személyi kölcsönt. És ettől kezdve, amit albérletre költöttél, az megy a törlesztő részletbe. Ez volt. A CSOK 10+10 az új építésűre kapható csak, ami úgy néz ki, hogy egy 60 nm-es, ami azért kell három gyerekhez, ha már bevállaltad, az 50 milla körül van, tehát kell az a harminc, hogy megkapd a 10+10-et. Teljesen más kategória. @ZX:

Nylul 2018.10.20. 00:16:37

@maxval balcán bircaman: Birca, birca.. Gondolom, a kis képzelt univerzumodat beborító, gyémántkeménységű hálón még csak karcot sem vetett az az aprócska nüánsz, hogy itt téged a $pi$ csávó bizony megevett reggelire.
Olyan szép volt látni, hogy fel is derengett a klasszikus vadászos vicc:
- Birca, te szopni jársz ide!

Úgy általában nem bírom ezt a $pi$ gyereket, de ahogy itt ilyen kifinomultan adagolta a faszt a szádba kb centiről centire, te meg nyelted - maxirespect!

whale 2018.10.20. 01:01:38

@nemecsekerno_007: Nem emléxel hogy szólt a manyup tv? A manyup tagok 75% TB nyugdíjat kaptak volna, a többit a manyupjuk fedezte volna. Ezzel tehermentesítve a TB-t. Igen PROMPT költséget, adósságot jelentett, de HOSSZÚTÁVON, STRATÉGIAILAG fenntarthatóvá tette volna nyugdíjrendszert, ami a jelenlegiről köztudottan nem mondható el. A jelenlegi folyamatosan termeli az adósságot, rendszerszinten nincs arról szó, hogy önfenntartóvá válna VALAHA, ami a tőkefedezeti rendszerben ELÉRHETŐ CÉL...

$pi$ 2018.10.20. 07:45:11

@Ellenzéki Tüntető: "Jah csak ehhez képest az ateisták halnak ki az alacsonyabb reprodukciós kedv miatt, elég gáz hogy ateistának lenni evo hátrány :D"

Nem, nem halnak ki, az ateisták aránya növekszik. Nézz körül magyarországon például. Az alacsonyabb reproduckciós kedv a jóléti társadalmakra igaz, mint ahogyan az ateizmus is. Tudományosan igazolt tény, hogy minél nyomorultabbul élnek egy országban annál jobban szaporodnak és annál kevesebb az ateista.

"Szóval vírusozhatsz bármennyit, egyes részkérdésekben igazad is lehet (vallások evolúciója, stb), de 1. a vallás köszöni jól van és terjeszkedik,"

Kizárólag az elmaradott országokban nő a vallásos emberek száma és ott is csak a népességrobbanásnak köszönhetően.

"2. nem ez nem jár a "hordozói" meghalásával, sőt, ha ez gyengítené a hordozót, akkor nem tudna terjeszkedni a vallás,"

Ugyan már, ez nem érv! A halálos kórt jelentő vírusok is "terjeszkednek".

"3. ahogy a természetben sem feltétlen a legvérengzőbb állat a legsikeresebb, úgy természetesen a vallások közt sem,"

Az agresszívan terjeszkedő vallás és a vérengző állat egy rossz hasonlat.

"ezt már csak abból is beláthatjuk hogy az azték vallás mára nincs, pedig populációarányosan messze vérengzőbb volt akármelyik másiknál."

Az aztékok mentek a levesbe, vele együtt a vallásuk is. Mindez a vallástól független okokból történt.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.10.20. 07:47:47

@Nylul:

Hát, nem igazán úgy láttad ezt a vitát, ahogy azt drpgos álamidban akartad.

$pi$ 2018.10.20. 07:48:04

@whale: "A manyup tagok 75% TB nyugdíjat kaptak volna, a többit a manyupjuk fedezte volna. Ezzel tehermentesítve a TB-t. "

Ugyanazt a pénzt kapták volna vissza a manyup tagok, amit előtte a TB helyett a manyupba fizettek. Ez hol tehermentesítés?

Nylul 2018.10.20. 09:01:32

@maxval balcán bircaman: Ez elég gyengécskére sikerült, fuss neki még egyszer! :D

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2018.10.20. 13:40:04

@nemecsekerno_007: Öööö meg az a 330 milliárd TAO-s pénz Az se kellene sehova.

Nylul 2018.10.20. 14:05:36

@maxval balcán bircaman: Birca, mi van veled, ma valahogy nagyon nem megy!
A 4 szavas állításodból mindjárt kiesik kettő, mivel kérdés nem volt, így gyenge sem lehetett. Maradt a gyenge válasz, ami igaz. Szóval egyetértünk. :D

nemecsekerno_007 2018.10.20. 14:16:23

@$pi$: Ahogy nézem ezek is azt mutatják, hogy van versenyhátrányunk. Szerintem nem ez az adóék, ezekben valszeg nincsenek benne a munkáltatói adók, járulékok.

De itt egy példa, mert én is rákerestem....

www.google.com/search?q=tax+wedge+level+europe+countries&tbm=isch&source=lnt&tbs=isz:l&sa=X&ved=0ahUKEwjH24Oy_pTeAhXtp4sKHZosAJEQpwUIHg&biw=2560&bih=1303&dpr=1#imgrc=_

Ez inkább mutatja a valós helyzetet. Értem én, hogy az alkalmazottat az érdekli, hogy neki mennyi adót kell fizetnie, de erősen befolyásol sok dolgot az, hogy munkáltatóknak mennyit kell..
Ezen kívül az se mindegy, hogy miért kell magasan tartani a munkáltatói adókat. Mit finanszírozunk belőle? Hogyan lehetne csökkenteni? Ilyen kérdések merülnek fel, erre írtam a külföldön dolgozók példáját...

nemecsekerno_007 2018.10.20. 14:18:21

@Magna cum laudeTigeri másztesz digrii: "Öööö meg az a 330 milliárd TAO-s pénz Az se kellene sehova. "

Az nem a te pénzed öcsém, még ha sokszor mantrázzák a közpénz jellegét. Az a cégek által fizetett céltámogatás... Ugyanúgy fizetnek szakképzési hozzájárulást is, csak az a közös kalapba megy.
Szóval a cégeket kéne meggyőzni, hogy fizessenek többet. Hajrá, úgysincsenek agyon adóztatva :))))))

Nylul 2018.10.20. 14:57:59

@maxval balcán bircaman: Nincs kérdésem, kiszórakoztam magam azon, hogy (ismét) hülyét csináltak belőled.

mgdé 2018.10.20. 23:23:34

@maxval balcán bircaman:
"S sokkal jobb volt az akkori államiság, minden hibájával egyött."

Teljesen igazad van birka.
S az akkori államiság legeslegnagyobb hőse vitathatatlanul II. Baszileiosz Βουλγαροκτόνος, tudod, a Bolgárölő. Jöhetne megint, túl sok már a hozzád hasonló, kígyónyelvű, tudatlan barbár.

mgdé 2018.10.20. 23:27:49

@nemecsekerno_007:
Akkor azt meséld el kisöcsém, ugyanezt a TAO-t miért nem fizethetem egy általam kiválasztott oktatási(!) intézménynek, miért csak falábúaknak címkézhetem?

whale 2018.10.24. 11:50:54

@$pi$: Ott, hogy a társadalom elöregedése miatt egyre többen lesznek. Tehát a mostani feki rendszerben az aktívaknak egyre több inaktívat kell(ene) eltartani, ami nyilvánvalóan nem fog menni. Komolyan nem érted a manyup rendszer lényegét, vagy csak játszod a hülyét???

whale 2018.10.24. 13:39:57

@maxval balcán bircaman: Konkrét kérdés? Édesanyád jól van, komcsi bolgár spionfióka?:)

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.10.24. 15:29:26

@whale:

Kiválóan, ballibám.

S gazdáid hogy érzik magukat a minitüntijük kapcsán? Javában tombolnak?

whale 2018.10.24. 17:29:16

@maxval balcán bircaman: Gazdád neked van, kutyuska...:)))

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2018.10.27. 12:03:52

@nemecsekerno_007: Jójó tudom,csak a nyugdíjasokkal van a probléma!
süti beállítások módosítása